Turystyka, rekreacja i gastronomia bliżej NewConnect
- Utworzono: środa, 29, maj 2013 06:00
Najnowsza decyzja władz GPW dotyczy wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu papierów Agrotour S.A. Spółka oferuje usługi, które oparte są m.in. na uprawie winorośli i produkcji własnego wina marki Mnich.
Emitent prowadzi działalność o zasięgu regionalnym w sektorze usług gastronomiczno – hotelarskich, w oparciu o swoje produkty oraz usług enoturystycznych i w oparciu o wino marki Mnich. Jest ono wytwarzane w „Winnicy Mnich”, która należy do głównego akcjonariusza oraz prezesa zarządu Emitenta.
W Dokumencie Informacyjnym znajduje się wzmianka, iż nowym kierunkiem rozwoju działalności Spółki jest wprowadzenie do oferty produktu turystycznego związanego z uprawą winorośli – Wina Mnich. Roman Gabryś – prezes zarządu jest właścicielem jednej z dwóch certyfikowanych winnic na Śląsku, a sama Spółka jest wyłącznym dystrybutorem wina wytwarzanego w winnicy. W posiadanych obiektach gastronomicznych wdrażany jest stopniowo program rozwoju usług enoturystycznych, który zakłada organizację degustacji winnych, biesiad winiarskich czy spotkań i szkoleń z zakresu produkcji wina i uprawy winorośli. Emitent jest także organizatorem imprez „Wino i sztuka”, których efektem jest cykl wystaw poplenerowych, realizowanych w obiektach gastronomicznych Spółki, organizowanych w konwencji wernisaży, które połączone są z degustacją win i programem muzyczno – artystycznym.
Działalność Spółki jest prowadzona w segmencie „casual dining restaurants”. Spółka oferuje usługi gastronomiczne m.in. w nawiązaniu do tradycyjnej kuchni regionalnej i polskiej. Działalność Emitenta ulega jednak wahaniom sezonowym. Okresy największych przychodów to maj – wrzesień oraz grudzień – marzec. Agrotour prowadzi jednak również działania polegające na inwestowaniu w instrumenty notowanych (zarówno na alternatywnym jak i podstawowym rynku) na GPW spółek, a także tych podmiotów, których akcje dopiero mają zostać wprowadzone do publicznego obrotu. Spółka proponuje także noclegi i pobyty w swoich obiektach oraz usługi rekreacyjne (przystań wodna, wypoczynek na plaży, nordic walking i wycieczki rowerowe).
W ramach oferty prywatnej Emitent zaoferował 2.620.000 akcji serii B po cenie emisyjnej równej 1,05 zł za sztukę. Umowy objęcia zostały zawarte z 29 podmiotami, w tym 23 osobami fizycznymi i 6 osobami prawnymi. W rezultacie Spółka pozyskała z emisji 2,751 mln zł.
W 2012 roku Emitent uzyskał 788 tys. zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 47 proc. r/r) i 74 tys. zł zysku netto, wobec 13 tys. zł rok wcześniej.
Strategia rozwoju
Plany Spółki polegają na sukcesywnym rozwoju skali działalności gastronomicznej i usług hotelarskich przy jednoczesnym wdrożeniu do swojej oferty usługi enoturystycznej i wprowadzeniu do obrotu w posiadanych obiektach wina wytworzonego w Winnicy Mnich. Główne cele Emitenta to dokończenie remontu obiektu gastronomiczno – hotelowego w Brennej, rozwój usług rekreacyjnych i wypoczynkowych w przystani wodnej Leśnica w Brennej, wzmocnienie współpracy z Winnicą Mnich oraz wprowadzenie do sprzedaży wina marki Mnich.
Instrumenty wprowadzone do obrotu:
- 2.620.000 akcji serii B, wszystkie o jednostkowej wartości nominalnej równej 1 zł.
Zadanie Autoryzowanego Doradcy pełni Beskidzkie Biuro Consultingowe S.A.
Pełna treść Dokumentu Informacyjnego znajduje się w tym miejscu.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3036 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki