Spożywcze produkty Premium blisko NewConnect
- Utworzono: wtorek, 10, grudzień 2013 10:01
Najnowsza uchwała zarządu Giełdy Papierów Wartościowych dotyczy wprowadzenia do obrotu instrumentów Produktów Klasztornych S.A. Co oferuje Spółka?
Emitent funkcjonuje od 2007 roku i działa w branży spożywczej. Tworzy grupę produktów spożywczych z segmentu Premium pod marką „Produkty Klasztorne”. Uzupełnieniem marki w obszarze produktów nabiałowych ma być marka „Polska Czerwona Krowa”, której wprowadzenie planowane jest jeszcze na początek kolejnego roku. Z kolei od lipca tego roku Emitent sprzedaje piwo regionalne „Mnich”.
Spółka w swej ofercie posiada ponad 100 produktów, takich jak:
- nabiał,
-wędliny i wyroby mięsne,
- piwo,
- makarony,
-wyroby garmażeryjne,
- słoje, smalce i pasztety.
W strukturze przychodów zdecydowanie dominuje nabiał i wędliny.
Największym kanałem dystrybucji jest sprzedaż detaliczna przede wszystkim poprzez sieci handlowe, co dotyczy około 69 proc. całej sprzedaży. Sprzedaż hurtowa to około 30,5 proc., a zaledwie 0,5 proc. to sprzedaż za pośrednictwem Internetu.
Jak czytamy w Dokumencie Informacyjnym, głównymi odbiorcami produktów Spółki są takie sklepy jak Organic Farma Zdrowia, Piotr i Paweł, PSS Społem czy sklepy niezrzeszone w dużych sieciach trudniące się sprzedażą produktów Premium.
W 2012 roku Spółka wygenerowała 3,35 mln zł przychodów ze sprzedaży, 515 tys. zł straty EBITDA i 542 tys. zł straty netto. Po dziewięciu miesiącach bieżącego roku Produkty Klasztorne S.A. zanotowały obrót rzędu 2,56 mln zł, EBITDA na poziomie -302 tys. zł i wynik netto w wysokości -337 tys. zł.
Na ten rok Spółka spodziewa się uzyskać 3,3 mln zł obrotów i 350 tys. zł straty netto. W roku kolejnym Emitent planuje już wyjść „na plus”. Przychody mają wzrosnąć do 7 mln zł, a czysty zysk ma sięgnąć 250 tys. zł.
W ramach oferty prywatnej Spółka zaoferowała inwestorom 2.812.500 akcji serii C, każda o wartości nominalnej na poziomie 0,1 zł każda. Finalnie 18 graczy objęło 2.390.500 papierów po 0,32 zł za instrument. W efekcie Emitent pozyskał 765 tys. zł.
Strategia rozwoju
W okresie od IV kwartału br. do II kwartału przyszłego roku, ze środków pozyskanych z emisji akcji serii C Spółka planuje przede wszystkim rozbudowę sieci dystrybucji oraz zasilenie kapitału obrotowego, powiększenie asortymentu o nowe produkty (nabiał, wędliny i piwo) oraz zwiększenie nakładów na marketing. Od pierwszego do drugiego trymestru 2014 roku Spółka planuje wdrożenie nowej marki „Polska Czerwona Krowa” i poszerzenie asortymentu produktów z grupy „Eko”.
Instrumenty wprowadzone do obrotu:
- 4.495.000 akcji serii A,
- 2.390.500 akcji serii C.
Wszystkie o nominale 0,1 zł każda.
Zadania Autoryzowanego Doradcy pełni Equity Market Consulting Group Sp. z o.o.
Zdjęcie zostało pobrane z witryny internetowej Emitenta
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2798 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki