Kapelusze na NewConnect
- Utworzono: wtorek, 28, sierpień 2012 13:27
Zarząd GPW podjął wczoraj uchwałę, na mocy której do Alternatywnego Systemu Obrotu zostaną wprowadzone akcje Skoczowskiej Fabryki Kapeluszy Polkap S.A.
Emitent zajmuje się produkcją i dystrybucją kapeluszy i półproduktów z wełny oraz włosa króliczego. Spółka jest dystrybutorem produktów firmy Polkap Sp. z o.o. Spółkę akcyjną zawiązano po to, by poszerzyć rynki zbytu, stworzyć nowe kanały dystrybucji oraz pozyskać kapitał na dalszy rozwój i marketing. Jak się okazuje, drogą do tego jest m.in. wejście na NewConnect.
Tradycje firmy sięgają roku 1924 oraz austriackiej firmy „Hückel Sohne”, która właśnie w Skoczowie otworzyła filię swojego zakładu. W roku 1945 wyprodukowano w niej 2500 sztuk kapeluszy, zaś w roku 1972 – już ponad milion. Od 2005 roku przedsiębiorstwo należy do prywatnych udziałowców, w roku 2008 asortyment został poszerzony o czapki i szaliki z dzianin, zaś w roku 2010 o wyroby wełniane, które są tańsze, ale poszukiwane przez masowego odbiorcę.
Firma zatrudnia 150 pracowników, produkuje rocznie 300 tysięcy sztuk produktów, m.in. na eksport do Niemiec i Austrii, co wynika z faktu, że noszenie kapeluszy wciąż jest tam stosunkowo popularne. Polkap sprzedaje także półprodukty – ich odbiorcami są przede wszystkim niewielkie manufaktury z różnych krajów. Półprodukty Polkapu trafiają m.in. do Ameryki Południowej (gdzie służą do wyrobu kapeluszy indiańskich), a także do Izraela oraz USA, gdzie robi się z nich kapelusze żydowskie. Żydzi są zresztą „niezwykle istotną grupą nabywców produktów Emitenta”, jak czytamy w dokumencie informacyjnym. Eksport, co istotne, trafia także do wielu innych państw – m.in. na Węgry i Słowację, do Australii, Finlandii, a nawet do Japonii.
350 tys. akcji serii B nabyło 25 podmiotów (w tym 20 osób fizycznych i 5 osób prawnych) po cenie emisyjnej równej 3 zł. W wyniku oferty subskrypcji prywatnej Emitent pozyskał 1,05 mln zł.
Strategia rozwoju
Spółka zaprezentowała w Dokumencie Informacyjnym także swoją strategię, podzieloną zasadniczo na dwie części. Pierwsza obejmuje kwestie związane z dotychczasowymi odbiorcami. Tutaj główne punkty to: skrócenie czasu realizacji dostaw, stopniowe zwiększanie cen sprzedaży, wprowadzenie nowych technik wykonania i form zdobienia produktów, a także bezpośredni kontakt z odbiorcą, w celu poznania jego potrzeb, możliwości oraz sytuacji panującej na jego rynku.
Drugą częścią przyjętej strategii jest poszukiwanie nowych nabywców. Polkap planuje nawiązanie współpracy ze znanymi projektantami oraz domami mody, monitorowanie konkurencji, uruchomienie platformy internetowej dla hurtowników i detalistów, utworzenie przedstawicielstw na terenie USA i (być może) Rosji.
W roku 2011 przychody firmy ze sprzedaży przekroczyły kwotę 12,96 mln zł, co dało jej 1,118 mln zł rocznego zysku netto. Jeśli chodzi o bieżące czasy, to w drugim kwartale roku 2012 Polkap osiągnął obrót w kwocie 2,59 mln zł, gdy rok wcześniej było to 2,37 mln zł. Półroczne przychody (5,44 mln zł) były nieco niższe niż analogiczne z roku ubiegłego (wówczas 5,70 mln zł), natomiast pozytywną zmianę widać w wyniku netto: za drugi kwartał 2012 roku wyniósł on 255 tys. zł (wzrost o prawie 39 proc. w stosunku rocznym), a za półrocze 479 tys. zł (wzrost o 17,1 proc.).
Instrumenty wprowadzone na NewConnect:
- 1,000,000 akcji serii A,
- 350,000 akcji serii B.
Wszystkie o wartości nominalnej 0,5 zł.
Zadania Autoryzowanego Doradcy pełni ECA Auxilium S.A.
Pełna treść Dokumentu Informacyjnego dostępna jest w tym miejscu
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2775 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki