Agroma chce scalić akcje
- Utworzono: wtorek, 20, sierpień 2013 09:03
Zarząd Agromy S.A. zwołał na 16 września tego roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie. W planach Spółki jest scalenie akcji.
Na ostatniej sesji poprzedniego roku jeden walor Emitenta został wyceniony na 0,22 zł. W lutym kurs wzrósł nawet do 0,74 zł, ale od tego momentu zaczął dość mocno tracić i potaniał do 0,1 zł. Odpowiedzią Agromy ma być najwidoczniej połączenie akcji Spółki. To właśnie na ten temat będą dyskutować posiadacze walorów na najbliższym zgromadzeniu. Samo scalenie miałoby się odbyć w stosunku 100:1 – wartość nominalna każdej akcji ma bowiem wzrosnąć z 0,5 do 50 zł. Tym samym liczba wszystkich papierów zmalałaby z 14,6 mln do 146 tys. sztuk, a wszystkie dotychczasowe serie zostałyby scalone w dwie nowe – A1 oraz A2. Kapitał zakładowy pozostałby na niezmienionym poziomie, czyli 7,3 mln zł i dzieliłby się dokładnie na:
- 63.000 akcji imiennych serii A1,
- 83.000 akcji zwykłych na okaziciela serii A2.
Wszystkie o jednostkowym nominale na poziomie 50 zł.
Prezes zarządu, Piotr Staszewski, komentując drugi kwartał tego roku stwierdził, że przedłużająca się zima spowodowała znaczne opóźnienia startu sezonu wiosenno – letniego. Zwykle m.in. w okresie długiego weekendu majowego Spółka notowała wysoką sprzedaż sprzętu ogrodniczego. W tym roku sytuacja była jednak odwrotna – jak czytamy w dokumencie, wszyscy dystrybutorzy i producenci sprzętu ogrodniczego odczuli mniejsze zainteresowanie klientów. Emitent dostrzega jednak podwyższone zainteresowanie możliwością naprawy sprzętu i zakupu części zamiennych – klienci zamiast wymiany sprzętu na nowy, decydowali się na jego naprawę.
Pod względem wyników finansowych drugi trymestr nie wypadł najlepiej. W porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku przychody zmalały z 6,68 do 1,46 mln zł. To pociągnęło w dół m.in. wynik na sprzedaży (odnotowano 575 tys. zł straty wobec 113 tys. zł zysku) i netto (Agroma odnotowała 1,27 mln zł straty wobec 240 tys. zł straty poprzednio). Półroczny rezultat także okazał się słabszy – obroty zniżkowały z ponad 11 mln zł do 2,5 mln zł, a strata netto powiększyła się z 1,2 do 2,1 mln zł.
Emitent zajmuje się dystrybucją specjalistycznego sprzętu ogrodniczego i rolniczego.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki