Budowlanka w kryzysie?
- Utworzono: poniedziałek, 18, luty 2013 10:14
W minionym roku dużo mówiło się o trudnej ogólnej sytuacji gospodarczej oraz niesprzyjającej koniunkturze, szczególnie w sektorze budowlanym. Patrząc jednak na wyniki w opublikowanym właśnie raporcie kwartalnym tego Emitenta, przychodzi na myśli zakwestionowanie tych doniesień.
Minox S.A. jest dystrybutorem materiałów budowalnych oraz wykończeniowych, realizuje usługi kosztorysowania oraz pośrednictwa budowlanego, a także prowadzi działalność szkoleniową na rzecz współpracujących z nią firm wykonawczych. Od września 2012 r. działa na rynku sprzedaży detalicznej – prowadzi market budowlany „PSB-Mrówka”.
Poszerzenie działalności o wielkopowierzchniowy sklep umożliwiło dotarcie do szerszego grona klientów oraz zwiększenie wachlarza oferowanych produktów o artykuły wyposażenia wnętrz, elektryczne czy motoryzacyjne. Pozwoliło także w ostatnim kwartale ubiegłego roku, mimo niekorzystnych okoliczności makroekonomicznych, na wypracowanie niemal 9 mln zł przychodu, czyli o ponad 138 tys. zł więcej niż w roku 2011, który to przez branżę oceniany był bardziej optymistycznie.
W zakończonym właśnie trymestrze „do najważniejszych zadań należała promocja i uatrakcyjnienie asortymentu marketu „Mrówka”. (…) Zainteresowanie asortymentem marketu staje się coraz większe, tym bardziej, ze dzięki innowacyjności i pomysłowości Emitenta wprowadzane są liczne promocje, które sprawiają, że utrzymuje się zainteresowanie stałych Klientów oraz pojawią się nowi. Zarówno z całej Warszawy jak i okolic.” – mówi Tomasz Olszewski, Prezes Zarządu.
Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z założeniami Minox S.A., market budowlany przyczyni się do zminimalizowania tak charakterystycznego dla branży budowlanej efektu sezonowości. Emitent dąży do zwiększenia sprzedaży w okresie od października do marca (IV i I kwartał roku) oraz wyrównania wyników finansowych we wszystkich kwartałach roku, a co za tym idzie – zwiększenia płynności.
Warto zatem zwrócić uwagę na znaczny, w ujęciu rok do roku, wzrost zysku ze sprzedaży – zarówno w analizowanym okresie, jak i narastająco. Emitent w minionym roku znacznie zredukował koszty uzyskania przychodu, co miało korzystne przełożenie na zysk netto Spółki, który to na finiszu 2012 r. przekroczył 1,5 mln zł. Wynik wypracowany w IV kwartale ubiegłego roku jest o 381 proc. lepszy niż 12 miesięcy wcześniej. Wartość tej pozycji nie pozostała bez wpływu na kapitał własny Emitenta – wzrósł on o 5,44 proc. w ujęciu k/k oraz r/r.
Miniony rok, zarówno dla Emitenta jednostkowo, jak i Grupy, okazał się lepszy niż 2011. Skonsolidowane przychody narastająco za 2012 r. są aż o 4,76 mln większe niż rok wcześniej, zaś zysk netto spęczniał z 1,23 mln zł do 11,55 mln zł – o 936 proc.
Tak korzystne dane finansowe wynikają z długo utrzymujących się sprzyjających warunków atmosferycznych, które przełożył się na wydłużenie czasu budów i remontów, a co za tym idzie zwiększone zainteresowanie materiałami tego typu.
Przypomnijmy, że Minox S.A. już przygotowuje się do budowy kolejnego marketu „Mrówka”, również w woj. mazowieckim, ale tym razem w miejscowości liczącej ok. 10-20 tys. mieszkańców. Inwestycja ma ruszyć w tym roku i potrwać ok. 12 miesięcy.
Katarzyna Szostak
NewWebPR
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2881 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki