ALDA S.A. skutecznie promuje się zagranicą
- Utworzono: środa, 04, kwiecień 2012 09:34
ALDA S.A. – notowany na NewConnect producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego, coraz odważniej wchodzi na rynki zagraniczne już nie tylko Europy ale również Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej. Spółka szacuje, iż w I kwartale 2012 roku jej przychody ze sprzedaży eksportowej wzrosły o ponad 1750 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Od początku 2012 roku Spółka była obecna na kilku branżowych targach odbywających się w Kijowie na Ukrainie oraz we Frankfurcie w Niemczech (największe targi w Europie pod nazwą „AMBIENTE”). Obecność na targach przyniosła zamówienia dla klientów z z Estonii, Łotwy, Białorusi, Słowacji, Czech oraz Niemiec.
- „Dzięki udziałowi w targach branżowych mamy możliwość poznania potencjalnych kontrahentów oraz nawiązania kontaktów z dystrybutorami. Mieliśmy okazję realizować także specjalne zamówienie na kosze typu „FREEDOM” dla klienta z Arabii Saudyjskiej. Ponadto, pozyskaliśmy dystrybutorów dla swoich produktów na terenie Afryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Pierwsze produkty marki ALDA mogą trafić na tamtejsze rynki już w 2012 roku.” – mówi Marek Fryc, prezes zarządu ALDA S.A.
Realizacja przyjętej przez Producenta strategii rozwoju już przynosi pierwsze korzyści.
- „Pierwszy kwartał w 2011 roku zamknęliśmy sprzedażą eksportową na poziomie blisko 30 tys. złotych. Natomiast w tym roku szacujemy, iż przychody w I kwartale jedynie z eksportu wyniosą ok. 550 tys. zł. Jest to wzrost o 1750 procent.” – komentuje Marek Fryc
W IV kwartale 2011 roku ALDA S.A. zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 31,39 proc. do 3,05 mln zł. Zysk netto wyniósł 137 tys. zł wobec 2 tys. zł straty w tym samym okresie 2010 roku. Całkowite przychody Spółki na koniec 2011 roku wyniosły 9,98 mln zł i były wyższe o 35,52 proc. w odniesieniu do wyniku w roku poprzednim. Jednocześnie zysk netto wzrósł blisko dziewiętnastokrotnie do 260 tys. złotych.
ALDA S.A. to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe, specjalizujące się w produkcji i sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego. Spółka posiada ugruntowaną pozycję na rynku małego AGD (czajniki, naczynia żaroodporne, chlebaki, pokrywy i gałki, kosze, koszopopielnice, wieszaki). Marka ALDA istnieje na polskim rynku od 1978 r.
Oferta firmy skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych (gospodarstwa domowe), jak i masowych (hotele, lokale gastronomiczne).
Odbiorcami produktów ALDA S.A. są głównie dystrybutorzy produktów gospodarstwa domowego, hurtownie AGD, a także firmy z sektora HORECA i przedsiębiorstwa zaopatrujące ten sektor.
Spółka generuje większość swoich przychodów na terenie Polski (ok. 90 proc.), pozostała część pochodzi ze sprzedaży eksportowej.
ALDA S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect 27.12.2011 r. Debiut poprzedziła prywatna emisja akcji serii C o wartości 0,55 mln zł. Środki z niej pozyskane zostały przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego w celu sfinansowania wzrostu sprzedaży i rozwoju kanałów dystrybucji oraz w inwestycje we własną infrastrukturę techniczną.
Autoryzowany Doradca:
WDM Autoryzowany Doradca Sp. z o.o.
tel. (71) 79 11 555
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Źródło: Live PR
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2688 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki