Goal.pl: wzrost oglądalności o 50% Partnerstwo z telewizją Sportklub
- Utworzono: wtorek, 10, kwiecień 2012 10:12
Goal.pl, jeden z największych polskich portali o piłce nożnej, podpisał umowę o współpracy z telewizją Sportklub dostępną dla abonentów platform cyfrowych i największych operatorów kablowych w Polsce. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy oglądalność Goal.pl wzrosła o 50 proc., osiągając w marcu 2012 r. ponad 1,8 mln unikalnych użytkowników i ponad 8 mln odsłon stron miesięcznie.*
Jeszcze rok temu liczba użytkowników portalu Goal.pl wynosiła 1,2 mln użytkowników - Notujemy systematyczny wzrost oglądalności portalu Goal.pl w ostatnich miesiącach. 50-procentowe tempo rozwoju w skali roku uznajemy za satysfakcjonujące, a szybki wzrost wartości polskiej ekstraklasy związany z powstawaniem nowych stadionów, rozwojem branży piłkarskiej w Polsce, a także EURO 2012 pozwala nam spodziewać się utrzymania tego trendu w przyszłości – mówi Piotr Wąsowski, właściciel Wasowski Ventures, jednego z głównych udziałowców Goal.pl – wydawcy portalu.
Goal.pl zwiększa swój zasięg w Internecie i dociera do sympatyków piłki nożnej także poprzez alianse strategiczne z innymi polskimi mediami sportowymi. Od marca br. Goal.pl współpracuje z telewizją Sportklub, która specjalizuje się w transmisjach z wydarzeń sportów walki, wyścigów samochodowych, tenisa oraz właśnie piłki nożnej. Strony będą współpracować w zakresie pozyskania nowych widzów i użytkowników, promocji własnych programów i materiałów oraz w zakresie tworzenia ciekawego sportowego kontentu dla swoich odbiorców. - Spodziewamy się, że dzięki współpracy Goal.pl i Sportklub poszerzą bazę swoich odbiorców i zwiększą świadomość obu marek wśród swoich użytkowników – dodaje Piotr Wąsowski.
Sportklub to należący do węgierskiego koncernu mediowego IKO TV Central Europe kanał telewizyjny obecny w Polsce od 2006 roku. Centralną osią oferty programowej stacji są transmisje futbolowe. Obecnie w portfolio kanału znajdują się m.in. Puchar Anglii, Puchar Ligi Angielskiej, Puchar Hiszpanii, nPower Championship, liga belgijska i argentyńska, a także wszystkie spotkania reprezentacji Anglii (zarówno pierwszej drużyny, jak i zespołów młodzieżowych) rozgrywane przed własną publicznością, włącznie z meczami kwalifikacyjnymi do największych międzynarodowych turniejów (Euro i MŚ).
W ofercie programowej Sportklubu istotną rolę odgrywa również koszykówka. W przeszłości kanał transmitował m.in. rozgrywki NCAA i Tauron Basket Ligi, obecnie jako jedyny w Polsce transmituje spotkania z ligi hiszpańskiej i rosyjskiej, a więc bezsprzecznie z dwóch najsilniejszych koszykarskich lig na Starym Kontynencie. W portfolio kanału znajdują się również turnieje rangi ATP World Tour 500 i ATP World Tour 250, w których często startuje ścisła światowa czołówka męskiego tenisa, z Novakiem Djokovicem, Rafaelem Nadalem i Rogerem Federerem włącznie. Sportklub to również prestiżowe regaty o Puchar Ameryki, widowiskowe serie wyścigowe Nascar i Indycar, a także Volkswagen Scirocco Cup, Superstar Series, German Touring Car Masters, Formuła 3 Euro Series, Ferrari Challenge Europe oraz walki bokserskie emitowane w paśmie „Bokserskie poniedziałki”, a także mieszane sztuki walki MMA, w których widzowie znajdą liczne relacje z gal Cage Rage, Cage Warriors, King of the Cage i Night of Combat.
- Dzięki współpracy z Goal.pl Sportklub ma szansę dotrzeć ze swoim programem do nowych odbiorców, a także wzmocnić świadomość marki wśród obecnych widzów – mówi Jan Mierzejewski, PR & Marketing Manager w Sportklubie.
O spółce
Goal.pl to jeden z głównych portali specjalizujących się w tematyce piłki nożnej. Jest odwiedzany przez 1,8 mln unikalnych użytkowników miesięcznie (wg Google Analytics) i generuje ponad 8 mln odsłon miesięcznie. Serwis prowadzi kilkunastu redaktorów z wieloletnim doświadczeniem w tematyce sportowej. Codziennie w portalu ukazuje się kilkadziesiąt nowych artykułów. Spółka ogłosiła plany konsolidacji branży portali piłkarskich w Polsce i zamiar debiutu na NewConnect – rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie dla innowacyjnych spółek technologicznych. W bieżącym roku portal zamierza wypracować 2 mln zł przychodów i ok. 250 tys. zł EBITDA.
* dane dot. oglądalności na pdst Google Analytics
O Sportklubie
Sportklub obecny jest nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach Europy Środkowej. Kanał ma swoje oddziały m.in. na Węgrzech, w Rumunii, Słowenii, Serbii, Chorwacji, Macedonii, a także w Bośni i Hercegowinie. W każdym z tych krajów rozwija się niezwykle dynamicznie (podobnie jak w Polsce) stale poszerzając zasięg potencjalnych odbiorców oraz systematycznie zwiększając swój udział w rankingach oglądalności.
W naszym kraju kanał dostępny jest na platformach n i Cyfra+, a także w ofercie większości operatorów kablowych m.in. w sieciach UPC, Vectra i Multimedia i w TP S.A. Zasięg kanału to 4 mln gospodarstw domowych.
Źródło: Wasowski-Ventures
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2718 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki