Egipt kupił polski czajnik z gwizdkiem
- Utworzono: środa, 23, maj 2012 10:21
ALDA S.A. – notowany na NewConnect producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego, zrealizowała kolejne zamówienie produkowanych przez siebie tradycyjnych czajników z gwizdkiem. Produkt nabył kontrahent z Egiptu. Wartość zamówienia to blisko 119 tys. złotych. Jest to już drugie zlecenie wykonane dla krajów Północnej Afryki.
Według danych polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, wartość wymiany handlowej pomiędzy Egiptem i Polską w 2011 r. wyniosła 298,5 mln USD, co stanowi wzrost o ponad 5 proc. w stosunku do 2010 r. Pod względem wartości polskiego eksportu, kraj ten jest 53 partnerem Polski.
„Jest to już drugie zamówienie realizowane dla klienta z regionu Afryki Północnej. Dotychczas sprzedaliśmy 2 kontenery pedałowych koszy na śmieci marki >Freedom<. Był to produkt wykonany specjalnie dla zamawiającego. Zamówień na nasze produkty otrzymujemy coraz więcej. Jesteśmy polecani, ponieważ produkty ALDA są dobrej jakości. W przypadku krajów arabskich cena jest rzeczą drugorzędną.” - mówi Marek Fryc, prezes zarządu ALDA S.A.
ALDA S.A. planuje dalszą ekspansję na rynki zagraniczne.
„Chcielibyśmy wejść z naszymi produktami na rynek Europy Wschodniej zwłaszcza Ukrainy i Rosji, a także potwierdzić swoją obecność na rynkach Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu kolejnymi kontraktami. Realizacja tych planów zależy także od zwiększenia mocy produkcyjnych Spółki. Przymierzamy się do zakupu gruntu inwestycyjnego, dzięki któremu moglibyśmy rozbudować hale magazynowo-produkcyjne. Umożliwiłoby to realizację niektórych zleceń na bieżąco. Wszystko rozstrzygnie się w najbliższych miesiącach.” – dodaje Marek Fryc.
Spółka planuje zwiększyć udział sprzedaży eksportowej w strukturze przychodów z ok. 12 do ok. 20 proc. jeszcze w 2012 roku.
ALDA S.A. to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe, specjalizujące się w produkcji i sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego. Spółka posiada ugruntowaną pozycję na rynku małego AGD (czajniki, naczynia żaroodporne, chlebaki, pokrywy i gałki, kosze, koszopopielnice, wieszaki). Marka ALDA istnieje na polskim rynku od 1978 r.
Oferta firmy skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych (gospodarstwa domowe), jak i masowych (hotele, lokale gastronomiczne).
Odbiorcami produktów ALDA S.A. są głównie dystrybutorzy produktów gospodarstwa domowego, hurtownie AGD, a także firmy z sektora HORECA i przedsiębiorstwa zaopatrujące ten sektor.
Spółka generuje większość swoich przychodów na terenie Polski (ok. 90 proc.), pozostała część pochodzi ze sprzedaży eksportowej.
ALDA S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect 27.12.2011 r. Debiut poprzedziła prywatna emisja akcji serii C o wartości 0,55 mln zł. Środki z niej pozyskane zostały przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego w celu sfinansowania wzrostu sprzedaży i rozwoju kanałów dystrybucji oraz w inwestycje we własną infrastrukturę techniczną.
Źródło: Live PR
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2748 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki