Platige Image realizuje projekty dla Kataru
- Utworzono: piątek, 24, luty 2012 14:01
Notowane na NewConnect studio postprodukcyjne Platige Image (PI), nawiązało współpracę z katarską agencją rządową organizującą narodowy dzień Kataru.
Platige został wybrany spośród kilku wiodących studiów z całego świata do realizacji czołówki i wideoklipu zaawansowanej animacji 3D promującej kampanię społeczną „Dream 2030”. Zrealizowany projekt to wstęp do długoterminowej współpracy.
Platige Image zostało wybrane przez przedstawicieli katarskiego rządu do współpracy przy produkcji animacji promującej „Dream 2030” - kampanii społecznej skierowanej przede wszystkim do dzieci. Platige został wybrany spośród kilku wiodących studiów postprodukcyjnych z całego świata. Organizowana przy okazji święta narodowego Kataru akcja społeczna, ma na celu promowanie wśród najmłodszych Katarczyków lojalności, solidarności i jedności – wartości ważnych dla rozwoju tego stosunkowo młodego narodu, motywowania ich do ciężkiej pracy oraz twórczego myślenia. Autorzy projektu podchodzą do niej bardzo długoterminowo, jest ona zaplanowana na kolejne 19 lat.
„Katar to bardzo ciekawy, ale i wymagający rynek. Składając ofertę wraz z innymi czołowymi studiami postprodukcyjnymi musieliśmy pokonać ogromną barierę kulturową i zdobyć zaufanie władz narodowej fundacji. Możemy śmiało stwierdzić, że udało się - aktualnie jesteśmy na etapie negocjacji kolejnego dużego kontraktu, który może być początkiem wieloletniej współpracy” - mówi Christian Gierycz członek Zarządu Platige Image.
Platige Image zostało zaproszone do stworzenia czołówki, tyłówki i fragmentów animowanych do serialu oraz animowanego teledysku promującego serię. Czteroodcinkowy serial „Dream 2030” przenosi widzów w przyszłość, której za kilkanaście lat będą uczestnikami. Został zbudowany z piętnastu opowieści – inspirujących historii dzieci, które realizują swoje marzenia w 2030 roku. Towarzyszą im zaprzyjaźnione zwierzęta, istotne dla kultury Kataru – sokół, wielbłąd, koń i chart katarski. Ważnym bohaterem jest także nowoczesny pociąg, którym poruszają się po Doha. Premiera serialu miała miejsce podczas narodowego święta Kataru. Reżyserami ze strony Platige Image byli Rafał Wojtunik i Grzegorz Jonkajtys. Serial został wyprodukowany przez Rockwallaby Productions.
„Członkowie komitetu byli bardzo otwarci na nasze pomysły, nie brakowało im też poczucia humoru, co niezwykle ułatwiło współpracę. Słuchaliśmy się nawzajem. Oczywiście mieli swoje pomysły, ale też przyjmowali i rozumieli nasze argumenty.“ - wspomina dziś Rafał Wojtunik.
Organizatorem święta jest State National Day Celebrations Organising Committee of Qatar.
Platige Image s.A to wiodące studio postprodukcyjne w Polsce z piętnastoletnim doświadczeniem na rynku reklamowym i filmowym. Od kilku lat wielokrotnie nagradzane za swoją działalność w kraju i zagranicą. Studio specjalizuje się w tworzeniu grafiki komputerowej, animacji 3D, realizacji cyfrowych efektów oraz kompozycji obrazu na potrzeby produkcji reklamowych, fabularnych oraz tzw. projektów specjalnych. Na swoim koncie ma kilkaset reklam, teledysków, a także kampanie społeczne, realizacje teatralne, oraz przedsięwzięcia stworzone na zlecenie instytucji kultury i sztuki. Najciekawsze realizacje z ostatnich lat to „Animowana historia Polski” na potrzeby prezentacji Polski na EXPO 2010 w Szanghaju, „Miasto Ruin” dla Muzeum Powstania Warszawskiego, nagrodzoną przez Amerykańskie Stowarzyszenie Muzeów prestiżową MUSE AWARD. Platige Image stworzyło także kampanię wizerunkową Polskiej Organizacji Turystycznej „Move Your Imagination” promującą Polskę na największych targach turystycznych świata ITB 2010 w Berlinie. Najnowszy film – „Paths of Hate” znalazł się w sekcjach konkursowych ponad 100 międzynarodowych festiwali, zdobył nagrody na 27 z nich. Został też umieszczony na krótkiej liście 10 filmów ubiegających się o nagrodę Oscara. Z dziedziny reklamowej studio zrealizowało m.in. serię reklam dla TP S.A. („Serce i Rozum”), Orange, Kompanii Piwowarskiej („Żubr”), Heyah, Kellogg’s, Listerine i Lego. Współtworzyło efekty specjalne do „Melancholii” w reżyserii Larsa von Triera i „Essential Killing” Jerzego Skolimowskiego.
Źródło: Innerlook
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2730 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki