Wywiad z Prezesem Zarządu DENT-A-MEDICAL S.A.
- Utworzono: czwartek, 28, czerwiec 2012 15:06
„Giełdowa przygoda DENT-A-MEDICAL, kierowanego przez Mariusza Andrycha to festiwal obietnic, których w większości nie spełniono. Firma miała zbudować sieć 200 klinik stomatologicznych, obiecywano milion klientów, inwestora strategicznego... W 2011 r. firma miała 3,1 mln zl przychodów i 1,66 mln zł straty netto.”
- tak o Spółce pisał Puls Biznesu 2 kwietnia br. Postanowiliśmy zapytać prezesa zarządu, P. Mariusza Andrych co myśli na temat sytuacji Spółki.
Spółka DENT-A-MEDICAL w 2011 roku poniosła stratę (ponad 1,5 mln zł), w 2010 r. również (ponad 3 mln zł) , kiedy Zarząd prognozuje osiągnięcie wyników na plusie?
Strategia wdrożenia projektu polis stomatologicznych, które są głównym celem funkcjonowania spółki na poszczególnych etapach rozwoju uwzględniała wysoki poziom inwestycji co w konsekwencji spowodowało stratę w ogólnym wyniku finansowym Spółki. Aktualnie wypracowane produkty wchodzą w fazę wdrożenia i tym samym mamy nadzieję, że zgodnie z zakładanym kalendarzem prac, w najbliższym czasie pojawią się istotne dla wyniku spółki przychody.
W 2009 roku, Spółka planowała przejście na główny parkiet GPW w 2011 lub 2012 roku, co stało się z tymi planami?
Przejście Spółki na główny parkiet GPW nadal pozostaje w naszych planach. Timing uzależniony jest jednak od wyników i podpisanych kontraktów.
Ostatnio zamknęli Państwo jedną ze swoich klinik, czy planowane są kolejne likwidacje?
Konsekwencją realizacji strategii była sprzedaż własnych placówek w Warszawie i Wrocławiu. Dzięki poczynionym transakcjom możliwa jest pełna koncentracja działań skupionych na zarządzaniu siecią oraz wprowadzaniu produktów do sprzedaży. Aktualnie nie planujemy żadnych innych zmian w strukturze.
A jeśli chodzi o otwarcia nowych punktów?
Aktualnie ilość placówek pozwala nam na obsługę Klientów na terenie całego kraju bez koniczności dodatkowej rozbudowy sieci. W ramach rozwoju projektu dopuszczamy zagęszczenie sieci z uwzględnieniem potrzeb lokalizacyjnych naszych Partnerów.
Czy zbycie udziałów w Med. Casco S.A. oznacza wycofywanie się z działań mających na celu oferowanie polisy stomatologicznej "Dental Plan"?
Oczywiście, że nie. Zmianie uległa forma współpracy a nie jej zakres.
Czy akcja „Rodzinne Karty Stomatologiczne Claudia” przyniosła oczekiwane rezultaty?
Tak, wspólne akcje realizowane zarówno z miesięcznikiem Claudia jak również marką Orbit, zgodnie z założeniami wygenerowały nam nie tylko przychody, ale znacząco wpłynęły na rozpoznawalność marki.
Czy Spółka planuje podjęcie w najbliższym czasie podobnych działań promujących markę i usługi?
Aktualnie pracujemy nad kilkoma nowymi projektami, zarówno z firmami, z którymi realizowaliśmy dotychczasowe działania jak również z nowymi podmiotami.
Jak oceniają Państwo aktualną sytuację na rynku usług stomatologicznym w Polsce?
Podobnie jak w latach poprzednich zakładana dynamika rozwoju prywatnego sektora stomatologicznego, pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. Stwarza to duże możliwości dla firm powiązanych z tym sektorem.
A jak w Państwa ocenie wygląda pozycja Spółki DENT A MEDICAL S.A.?
Aktualnie jako największa sieć stomatologiczna w Polsce, prowadzimy szereg zaawansowanych rozmów z liderami rynku bankowego oraz ubezpieczeniowego. Poziom zaawansowania rozmów utwierdza nas w przekonaniu, że wypracowane przez nas rozwiązania, są odpowiedzią na oczekiwania rynku.
Jaką strategię działania przyjął Zarząd na 2012 rok?
Przyjęta w 2010r. strategia jest i będzie konsekwentnie realizowana również w roku bieżącym. Celem na 2012r. jest wdrożenie do sprzedaży obecnych produktów, stworzenie nowych oraz wzmocnienie rozpoznawalności marki Dent-a-Medical.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
5312 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki