Co nowego w Inbooku?
- Utworzono: czwartek, 12, styczeń 2012 11:11
Przedsiębiorstwo InBook już od trzech lat obecne jest na rynku NewConnect. O tym, co wpłynęło na decyzję o debiucie, z jakimi trudnościami zmierzyła się firma i co zmieniło się w trakcie tego okresu - rozmawiamy z Jakubem Dębskim, Prezesem Zarządu.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na debiut na rynku NewConnect? Co zmieniło się od tego momentu w firmie? Jak debiut wpłynął na pozycję marki InBook?
Każdy z nas dąży do rozwoju w różnych dziedzinach życia. Dla Zarządu było jasne, iż po 7 latach funkcjonowania firmy jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nadszedł czas na zmiany, które pozwolą na bardziej dynamiczny rozwój, pozyskanie kapitału, nowych kontaktów biznesowych oraz wzrost prestiżu Spółki. Ogrom pracy włożonej w przekształcenie InBook Sp. z o. o. w Spółkę Akcyjną przyniósł rezultaty w postaci większego kapitału i zwiększenia rozpoznawalności marki. Dzięki pozyskanym funduszom Spółka mogła wyremontować siedzibę, zainwestować w towar, przystąpić do realizacji projektu z funduszy UE oraz zrealizować kilka innowacyjnych projektów.
Firma InBook poszerzała ofertę sprzedaży o nowe produkty. Początkowo były to książki, obecnie w ofercie znajdujemy także akcesoria kuchenne, zegarki, sprzęt wędkarski, garnki i inne. Dlaczego zdecydowali się Państwo na rozszerzenie asortymentu? Jakie efekty przyniosły te decyzje?
Flagowym sklepem Spółki jest serwis inbook.pl. W następnej kolejności otwarte sklepy z zegarkami, które przez większość czasu funkcjonowania Spółki stanowiły główne źródło dochodu.
Dywersyfikacja asortymentu była działaniem marketingowym założonym w raportach EBI jako plan przeznaczony do realizacji w roku 2011. Przekształcenia te sprowokowała nade wszystko możliwość pozyskania nowych źródeł przychodów, co pozwala amortyzować sytuację, gdy sprzedaż w którymś sektorze spada. Bieżąca tendencje rynkowe wskazują, że założenia sprawdziły się w praktyce. Na przykład - dziś sprzedaż naczyń emaliowanych stanowi ważne źródło dochodów firmy.
Z raportów EBI dowiadujemy się, że firma podpisała w trakcie swojej bieżącej działalności kilka znaczących umów. Kto należy obecnie do najważniejszych partnerów biznesowych InBook S.A.?
Do największych spośród dotychczasowych partnerów biznesowych należą: AZYMUT Sp. z o.o., Matras S.A. (dystrybucja książek), Zibi S.A., Anyro &Co. Sp. z o.o. oraz P.H.U. Jubiler Sp. z o.o. (dystrybucja zegarków). W ostatnim czasie nawiązaliśmy także dwa nowe kontakty, z firmami Emalia Olkusz S.A. oraz Robinson Europe S.A. Mamy nadzieję, że sieć będzie się dalej rozszerzać.
Z jakich dotacji unijnych korzystała firma InBook? Jakie są efekty tych dofinansowań?
Spółka realizowała projekt dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.2, przygotowany pod nazwą "Usprawnienie procesów biznesowych pomiędzy firmą InBook S.A. a jej partnerami dzięki rozbudowie i modernizacji systemu współpracy B2B". Wartość całego projektu wyniosła 1 056 000 zł.
Dzięki dofinansowaniu Spółka dysponuje obecnie nowym systemem B2B "SPINACZ", który służy do efektywniejszej wymiany informacji o sprzedawanych produktach pomiędzy partnerami biznesowymi. Dzięki wdrożeniu w/w systemu możliwe jest podejmowanie sprawniejszej współpracy, co skutkuje zwiększeniem bogactwa asortymentu w prowadzonych przez Spółkę sklepach internetowych. System "SPINACZ" umożliwia pobieranie stanów magazynowych oraz danych opisujących produkty, a następnie ich przetwarzanie i odpowiednią prezentację w prowadzonych przez Spółkę serwisach internetowych. System ten pełni również rolę platformy eksportującej przetworzone dane do portali zewnętrznych, co przyczynia się do zwiększenia sprzedaży produktów oferowanych przez Spółkę. W ramach projektu InBook S.A. zakupił również nowe środki trwałe, takie jak komputery i profesjonalne serwery. Wszystkie te zakupy przyczyniają się do usprawnienia bieżącej działalności Spółki. Podsumowując, realizacja projektu to wielki krok naprzód pod względem innowacji i nowych technologii.
Skąd tegoroczna decyzja o wprowadzeniu do obrotu akcji serii A oraz o scaleniu akcji InBook S.A.?
Decyzja ta była spowodowana kilkoma względami, ale najważniejszym była chęć poprawy płynności akcji na rynku NewConnect. Proces scalenia akcji zakończyliśmy niedawno i został on powiązany z drugim działaniem, o którym należy tutaj wspomnieć – z resplitem akcji.
Zgodnie z sugestiami GPW - i własnymi przemyśleniami - postanowiliśmy dokonać resplitu na naszych akcjach. Działanie to ma na celu wyeliminowanie wahań różnicy kursowej, co ma pozwolić wyjść spółce z grona tzw. „groszowych” spółek.
Na rynku działa wiele firm o podobnym profilu działalności. Jak radzą sobie Państwo z konkurencją? Czym oferta InBook wyróżnia się na rynku?
Oferta InBook S.A. jest niezwykle zróżnicowana, poczynając od książek, poprzez zegarki, aż po garnki, porcelanę, kalkulatory, aparaty i inne. Konkurujemy głównie ceną i atrakcyjnością towaru. Ciekawe dla są innowacje, odróżniające nas od konkurencji. Na przykład: w księgarni klienci mogą znaleźć trudno dostępne książki, w sklepie emalia.pl zamówić autorski garnek.
Nie zmienia to faktu, że niezwykle ważne jest też posiadane przez InBook doświadczenie w sprzedaży internetowej. Dziesięcioletni okres działalności jest dla klienta gwarancją jakości usług.
Jakie są najbliższe plany spółki InBook S.A?
Spółka nastawiona jest na zrównoważony rozwój. Przez ostatnie 2-3 lata wykonaliśmy szereg prac, które obecnie powinny przynosić korzyści. Nade wszystko, unowocześniliśmy zaplecze techniczne, dzięki czemu możemy szybciej i łatwiej obsługiwać wzrastającą liczbę zamówień. W najbliższym czasie nie przewidujemy żadnych spektakularnych działań, chcielibyśmy w stabilny sposób promować nasze serwisy oraz poszerzyć grono zadowolonych klientów. To dla nas najważniejsza sprawa.
Źródło: Your Image
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
6528 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki