W ubiegłym roku strata, teraz solidny zysk
- Utworzono: czwartek, 25, październik 2012 08:15
Rok temu grupa Mediacap S.A. odnotowała niemal 1,24 mln zł straty. W tym roku zaprezentowane wyniki znacząco się zmieniły. Co najważniejsze, zmiana jest pozytywna.
Grupa Mediacap prowadzi działalność gospodarczą w trzech segmentach:
- planowaniu i realizacji wielokanałowych strategii reklamowych (w ramach spółki zależnej Scholz & Friends Warszawa),
- kompleksowej realizacji imprez masowych i promocyjnych,
- realizacji działań z zakresu niestandardowej reklamy zewnętrznej.
Warto jednak zauważyć, że w raporcie zwrócono uwagę na fakt sezonowości występującej wśród tych obszarów działania. Okazuje się bowiem, że najsłabszy popyt na usługi ma miejsce w pierwszym kwartale, a zwiększenie sprzedaży w największym stopniu ma miejsce w kwartale ostatnim, głównie w listopadzie i grudniu.
Zarząd Spółki już na początku raportu informuje, że „dobre wyniki w 2012 roku otworzą nowe możliwości przed Mediacap S.A. pod kątem dostępu do finansowania potencjalnych transakcji”, ponieważ wówczas, gdy wyniki pozostaną dobre, pozwoli to Emitentowi myśleć o kolejnych przejęciach. Dzięki doświadczeniom wyniesionym z okresu poprzedniego spowolnienia koniunktury firmie udało się poradzić w obecnych trudnych czasach. Czy liczby potwierdzają tę tezę?
Przyjrzyjmy się danym skonsolidowanym w ujęciu narastającym. W okresie od stycznia do końca września Mediacap S.A. uzyskała ponad 16,7 mln zł przychodów ze sprzedaży (5,6 mln zł przypadło na sam trzeci kwartał), podczas gdy w ubiegłym roku wartość ta wyniosła ok. 13,5 mln zł. Osiągnięte zyski również mogą cieszyć. Spółka wypracowała bowiem 933,6 tys. zł zysku na sprzedaży, 885 tys. zł z działalności operacyjnej, a zysk netto osiągnął 646,6 tys. zł. Dla porównania analogiczny okres ubiegłego roku zamknięto ze stratą na poziomie 0,9 mln zł.
Kwoty dla jednostki dominującej są mniejsze, ale – co ważne – również wskazują na poprawę sytuacji. W porównaniu do 52 tys. zł zysku po trzech kwartałach poprzedniego roku, 9 miesięcy roku 2012 pozwoliło wygenerować już niemal 286 tys. zł nadwyżki netto.
Wśród danych bilansowych na uwagę zasługuje wzrost rezerw, odpowiednio o 1 i 2 mln zł w przypadku ujęcia jednostkowego i skonsolidowanego, co było pochodną zrealizowania kilku kampanii dla klientów pod koniec trzeciego kwartału, do których nie otrzymano jeszcze faktur kosztowych w ramach tego samego trymestru.
Plany Spółki już sięgają parkietu głównego GPW. Debiut na rynku regulowanym na przełomie 2013 i 2014 jest bowiem kluczowym celem Mediacap S.A.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2773 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki