Najlepszy kwartał w historii
- Utworzono: czwartek, 08, listopad 2012 07:52
Chociaż obecne czasy są niewątpliwie trudne, nie oznacza to, że niemożliwe jest osiągnięcie dobrych wyników finansowych. Taki wniosek nachodzi nas po lekturze wyników osiągniętych w okresie od lipca do września przez Wind Mobile S.A.
Wind Mobile to dostawca rozwiązań mobilnych w Polsce. Dostarcza kompleksowe rozwiązania w obszarach usług dodanych (tzw. VAS) - mobilnej rozrywki, mobilnego marketingu i mobilnej infrastruktury. Trzeci trymestr bieżącego roku okazał się najlepszym kwartałem w historii Spółki. Zanim przejdziemy do rachunku zysków i strat, spójrzmy na to, co mówi bilans Emitenta. Największy wzrost dotknął pozycję „należności krótkoterminowe”, które urosły do 6,26 mln zł, wobec wartości z 30 września 2011 roku na poziomie 3,6 mln zł. Zwyżkowa tendencja dotknęła także krótkoterminowe zobowiązania, ale w nieco mniejszym stopniu, bo wzrosły one z 2,44 do 3,328 mln zł. Nieco zmalała natomiast wartość środków pieniężnych, nadal jednak wynosi solidne 2,47 mln zł.
Jakie zatem okazały się wyniki? W okresie będącym przedmiotem analizy Wind Mobile osiągnęła przychody ze sprzedaży o wartości 4,139 mln zł, co stanowi wzrost o 48 proc. Zysk na sprzedaży i działalności operacyjnej okazał się w relacji rok do roku wyższy ponad dwukrotnie i wyniósł odpowiednio 854 i 857 tys. zł. Końcowy rezultat to 703,8 tys. zł, podczas gdy w poprzednim kwartale ubiegłego roku dodatni wynik netto wynosił „ledwie” 291,5 tys. zł. Po 9 miesiącach Emitent notuje już 2 mln zł zysku, co jest wynikiem około 185 tys. zł lepszym niż po okresie od stycznia do końca września 2011 roku. W takim ujęciu przychody ze sprzedaży wyniosły 8,4 mln zł (wobec 7,77 mln zł przed rokiem).
W komentarz zarząd Spółki jest dosyć oszczędny. Podaje bowiem jedynie dynamikę zysku i przychodów oraz stwierdza, że był to rekordowy okres. Zwraca jednak również uwagę na fakt, iż komercyjny start usługi Open Ringback w bieżącym kwartale i wczesna faza rozwoju usługi reklamówka zapewniają dobry „finisz w 2012 roku oraz bardzo dobre perspektywy dla rozwoju Spółki i wyników w roku 2013”.
Jak czytamy w dalszej części raportu, usługa Open Ringback ma mieć istotne znaczeni do 2013 roku z powodu specyfiki jej działania z powodu cykli billingowych oraz możliwych okresów darmowych. Dzięki Open Ringback halodzwonki mogą być sprzedawane przez zewnętrzne podmioty pod własnymi markami.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2685 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki