Skomplikowana sytuacja na rynku reklamy
- Utworzono: czwartek, 08, listopad 2012 11:56
Prezes zarządu PlayMakers S.A., w liście do akcjonariuszy stwierdza, że skomplikowana sytuacja na rynku reklamy, spowodowana m.in. spowolnieniem gospodarczym, paradoksalnie wytworzyła nowe okazje rozwojowe, które Zarząd podjął „z pełną świadomością”. Czy widać to po wynikach?
Zdaniem prezesa, stabilność Emitenta gwarantuje uchwała z 29 czerwca br. o emisji akcji serii C. Ich subskrypcja została rozpoczęta wczoraj, tj. 7 listopada, „konwersją wierzytelności głównych akcjonariuszy względem Emitenta, co doprowadzi do sześciokrotnego spadku zobowiązań krótkoterminowych spółki”. Niezależnie od powyższego, Archimedeo Sp. z o.o, większościowy akcjonariusz (posiada 72,36 proc. głosów), zagwarantował kontynuowanie wsparcia finansowego dla spółki w „niezbędnym zakresie w kolejnych miesiącach”.
Wykazane wyniki nie są jednak zachwycające. 2 tys. zł przychodów ze sprzedaży w trzecim kwartale spowodowało, że Spółka poniosła stratę na sprzedaży, działalności operacyjnej i netto. Wszystkie te trzy kwoty ukształtowały się na poziomie 261 tys. zł.
Analizowany okres znów podporządkowany był inwestycjom – m.in. tworzeniu nowych formatów. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału rozpoczęto ofertowanie bloku tematycznego, który pojawić ma się na „jednym z wiodących portali internetowych” na przełomie tego i następnego roku, co zdaniem władz, powinno wiązać się ze wzrostem przychodów. Co więcej ujemny wynik jest zgodny z oczekiwaniami i wynika z przesunięcia czasowego pomiędzy datą ponoszenia kosztów niezbędnych do realizacji założonych działań oraz datą osiągania zysków ze sprzedaży i licencjonowania wyprodukowanych i emitowanych programów.
Czekamy zatem na rezultaty Spółki. Wnioskując z treści informacji odnośnie terminu osiągnięcia planowanych przychodów, wynika, że miarodajne powinny być wyniki za pierwszy lub drugi kwartał przyszłego roku. Póki co, akcjonariusze musza mieć zatem nadzieje, że dokonywane obecnie inwestycje i plany rozwojowe na 2013 rok przyczynią się do poprawy wyników finansowych.
PlayMakers.tv koncentruje się na produkcji i emisji zaawansowanych materiałów audiowizualnych (również w technologii 3D) – tzw. kontentu wideo premium – do emisji w sieci internet.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2861 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki