Niemal trzykrotny spadek przychodów
- Utworzono: piątek, 09, listopad 2012 08:21
magnifiCo S.A., zajmująca się świadczeniem usług Public Relations, odnotowała w trzecim kwartale prawie trzykrotnie mniejsze przychody w porównaniu do ubiegłego roku. Czym spowodowany był taki bieg wypadków?
W trzecim kwartale Spółka kontynuowała rozpoczętą jeszcze na początku 2011 roku współpracę z firmą Avon Polska. Działania z zakresu PR świadczone były również dla Sony Computer Entertainment Polska oraz trzech innych podmiotów. W analizowanym okresie prowadzone były również rozmowy z kilkoma firmami, z którymi mają zostać zawarte umowy na świadczenie usług PR w kolejnym kwartale. Niestety, wykazane rezultaty okazały się w sporym stopniu słabsze niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży zmalały niemal trzykrotnie - do 555,6 tys. zł, a narastająco są o około 0,5 mln zł niższe i wynoszą 3,3 mln zł. Co więcej, o ile w trzecim kwartale roku ubiegłego spółka notowała 123,6 tys. zł zysku na sprzedaży, to w tym samym okresie roku bieżącego sprzedaż przyniosła stratę opiewającą na 643,7 tys. zł. Podobnie rzecz ma się w przypadku wyniku netto, który poprzednio był dodatni (88 tys. zł), a teraz wyniósł 634 tys. zł.
Narastająco mamy 661,7 tys. zł straty netto po 9 miesiącach tego roku, podczas gdy na koniec września 2011 roku notowano skromny zysk (21,5 tys. zł). W bilansie główne zmiany dotknęły pozycji należności i zobowiązań krótkoterminowych. Pierwsza wartość zmalała z 2 mln zł do 1,9 mln zł, druga spęczniała z 912 tys. zł do 1,45 mln zł. Pozytywny trend dotyczy natomiast środków pieniężnych, które wzrosły ponad dwukrotnie, aż do 742,6 tys. zł.
Z załączonego komentarza wynika, że spadek przychodów wynikał m.in. z inwestycji w narzędzia internetowe, które mają usprawnić pracę accountantów, obsługujących poszczególnych klientów Spółki. Zarząd wskazuje również, że w przypadku nowych klientów zachodzi fakt przesunięcia okresu fakturowania za zrealizowane działania na następny miesiąc, przy czym koszty są uwzględniane na bieżąco.
magnifiCo nie przekazywał prognoz wyników finansowych z uwagi na bardzo zmienne warunki prowadzenia działalności gospodarczej, w tym czynniki niezależne od Spółki, w tym m.in. sytuację makroekonomiczną oraz nastroje konsumpcyjne.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2749 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki