Najwyższe przychody w historii
- Utworzono: wtorek, 13, listopad 2012 10:22
W raporcie opublikowanym przez spółkę Comperia.pl S.A. możemy m.in. wyczytać, iż był to najlepszy kwartał w jej historii pod względem przychodów oraz wyniku EBITDA. Jak kształtowały się jej pozostałe wyniki w tym czasie?
Wykazane dane rzeczywiście prezentują się lepiej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Widać to szczególnie w przychodach ze sprzedaży, których wartość (tak jak wspominaliśmy - rekordowa w historii Spółki) w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy wzrosła o ponad 600 tys. zł. W efekcie po 9 miesiącach tego roku Comperia.pl notuje już 4,68 mln zł przychodów, co oznacza około 2,6 mln zł skok w relacji r/r. Kwartalne rezultaty w okresie od lipca do września nie były jednak oszałamiające. Niecałe 16 tys. zł zysku na sprzedaży i nieco ponad 24,6 tys. zł dodatniego wyniku netto to liczby niewielkie. Zdecydowanie wyższy był wynik EBITDA, którego poziom wyniósł 300 tys. zł. Jak wskazuje zarząd, to rosnący poziom amortyzacji (który wzrósł z 77 do 275 tys. zł r/r) nie pozwolił na zachowanie pozytywnej dynamiki zysku netto.
Chociaż wynik netto w analizowanym terminie nie był duży, to jednak Emitent zakończył kwartał „na plusie”. Ujęcie narastające pokazuje, że bieżący rok (oprócz przychodów netto) jest znacznie lepszy również w kluczowej pozycji, czyli „zysk/strata netto”. Tutaj bowiem Spółka po trzech trymestrach odnotowała 929 tys. zł, wobec 436 tys. zł wykazanych dwanaście miesięcy temu.
Władze informują, że w okresie będącym przedmiotem raportu udało się zakończyć projekt rozbudowy programu partnerskiego Comperialead, którego wartość wyniosła 630 tys. zł netto (70 proc. zostanie sfinansowane w formie dotacji). To jednak uruchomienie pierwszego sierpnia porównywarki produktów ubezpieczeniowych (sfinansowanej z emisji akcji z poprzedniego roku) jest wskazane przez zarząd jako najważniejsze wydarzenie „z punktu widzenia Spółki”. W pierwszym okresie nowy produkt ma jednak ujemny wpływ na wyniki (do czasu uzyskania rentowności). To właśnie ten czynnik oraz wakacyjna „dekoniunktura na rynku bankowym” spowodowały wzrost kosztów i spadek dynamiki wzrostów przychodów.
„Za Spółką najsłabszy – wakacyjny – kwartał” – zapewnia zarząd i dodaje, że przed nią z kolei „najlepszy – zamykający rok kwartał”.
Działalność Spółki opiera się na prowadzeniu portali internetowych o tematyce finansowej, a w szczególności porównywarki instrumentów finansowych umieszczonej pod adresem: www.comperia.pl. Do Emitenta należą również takie adresy jak: ehipoteka.com, banki.pl, autoa.pl, kantoteka.pl oraz comperialead.pl. Główne elementy strategii rozwoju na lata 2011 – 2012 to rozwój portalu comperia.pl, budowa i promocja programu partnerskiego comperialead.pl oraz budowa grupy portali, których tematyka będzie koncentrowała się wokół najważniejszych produktów finansowych dostępnych na polskim rynku. Comperia.pl S.A. pojawiła się na NewConnect w grudniu 2011 roku, a jej bieżąca wartość rynkowa wynosi niemal 34 mln zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3516 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki