Konserwatywna polityka finansowa odpowiedzią na spowolnienie
- Utworzono: wtorek, 13, listopad 2012 10:47
Digital Avenue S.A. opublikowała wczoraj swoje jednostkowe i skonsolidowane wyniki za trzeci kwartał. W skład jej grupy kapitałowej, oprócz samej Spółki jako jednostki dominującej wchodzą jeszcze Medousa Sp. z o.o. oraz Fashionstyle.pl Sp. z.o.o.
Trzeci kwartał był drugim okresem, w którym Digital Avenue włączył do swojej działalności grę internetową prowadzoną przez spółkę zależną Fashionstyle.pl. Zarząd informuje, że pomimo faktu, iż podmiot ten zarejestrowany został dopiero w kwietniu tego roku, to jest od samego początku zyskowny i „stwarza doskonałe perspektywy na przyszłość”. Spółka zależna wprowadziła również nową grę internetową pod nazwą – „Super Agentki”, a w kolejnych miesiącach mają zostać wprowadzone trzy nowe gry online.
Co miało wpływ na wyniki? Zarząd skarży się m.in. na to, że na rynku reklamy umacniała się obserwowana od początku roku tendencja spadkowa. Kwartalne przychody grupy zatrzymały się na wartości 1,197 mln zł i były w porównaniu do ubiegłego roku nieco niższe (1,474 mln zł). Duża różnica występuje również w pozycji zysku na sprzedaży. 47 tys. zł z ubiegłego kwartały to znacznie niższy rezultat niż 936 tys. zł w 3Q 2011. Kolejne pozycje nie różnią się już w aż takim stopniu, bo m.in. zysk netto w trzecim trymestrze bieżącego roku wyniósł 16 tys. zł, czyli dokładnie 3 razy mniej niż dwanaście miesięcy temu.
Sumując wszystkie dotychczasowe miesiące tego roku, grupa kapitałowa wygenerowała 3,86 mln zł przychodów (4,373 mln zł rok wcześniej), na sprzedaży osiągnęła zysk w wysokości 1 mln zł, a w ujęciu netto było to 48 tys. zł. Dla porównania dwie ostatnie wartości po 9 miesiącach 2011 roku wynosiły 2,4 tys. zł i 362 tys. zł. W bilansie również widać skutki spowolnienia. Spadek zaliczyły m.in. pozycje należności i zobowiązań krótkoterminowych (odpowiednio do 458 i 310 tys. zł).
Ciekawie prezentuje się informacja zarządu, że zaprezentowane niższe kwartalne przychody to w jednej części wynik „bardzo dobrych wyników osiągniętych w III kwartale 2011 roku”, który cechował się dużym optymizmem w gospodarce. Co więc zamierzają poczynić władze spółki w perspektywie spowolnienia? Digital Avenue planuje prowadzić „konserwatywną politykę finansową”, co potwierdza zerowe zadłużenie netto i przewaga aktywów płynnych nad zobowiązaniami bieżącymi. Podmioty wchodzące w skład grupy dokonały również przeglądu kosztów (nie związanych jednak bezpośrednio z prowadzonymi portalami) i podjęły działania w kierunku ich ograniczenia.
Sam Emitent jako jednostka wykazał po 9 miesiącach 2,82 mln zł przychodów i chociaż zysk na sprzedaży wyniósł 329 tys. zł, to ostateczna strata netto sięgnęła 261 tys. zł wobec 147 tys. zł dodatniego wyniku rok wcześniej.
Digital Avenue S.A. wraz ze spółkami zależnymi Medousa Sp. z o.o. i FashionStyle Sp. z o.o. stanowią grupę kapitałową ukierunkowaną na branże: lifestyle w Internecie. Jednostka dominująca zarządza m.in. takimi portalami jak Styl.fm, fotosik.pl oraz fashionstyle.pl.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2721 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki