Przeobrażana spółka publikuje wyniki
- Utworzono: poniedziałek, 19, listopad 2012 07:38
Goldwyn Capital S.A., szerszemu gronu inwestorów znana dotąd raczej jako Baby S.A., przekazała swój raport za trzeci kwartał oraz opublikowała korektę prognoz wyników finansowych.
Emitent wcześniej działał jako Baby S.A. i zajmował się prowadzeniem sieci kawiarni My Baby Cafe, która miała służyć jako miejsce łączące funkcje kawiarni i sali zabaw z ofertą warsztatową i produktową dla dzieci i rodziców. Głównym akcjonariuszem w Spółce stała się jednak firm Goldwyn Limited. Postanowiła on zmienić nazwę firmy wraz z jej przedmiotem działalności. Wedle nowej formy Emitent ma skupić się na inwestycjach typu private equity. Na ten temat pisaliśmy już sporo, więc skoncentrujmy się na opublikowanych przez Spółkę wynikach za trzeci kwartał.
Odnotowane przychody ze sprzedaży w wysokości 160,8 tys. zł to wynik lepszy o około 60 tys. zł w porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku (które dotyczyły jeszcze poprzednika prawnego – Baby Sp. z o.o.). Spółka zanotowała kwartalną stratę zarówno na sprzedaży, jak i na działalności operacyjnej (w wysokości 56,7 tys. zł). Ostateczna strata netto wyniosła z kolei 46,6 tys. zł, a to wobec 13,8 tys. zł zysku netto rok wcześniej.
Pomimo kwartalnej straty, w całym bieżącym roku Emitent znajduje się na plusie. Wygenerowane przychody wyniosły 538 tys. zł, a dotychczasowy zysk netto to niemal 58 tys. zł.
Wzrost przychodów ze sprzedaży okazał się możliwy dzięki otwarciu z początkiem br. kolejnego lokalu My Baby Cafe. Powodem straty okazał się przymus poniesienia dodatkowych kosztów na popularyzowanie lokali. Konieczność tych wydatków podyktowana jest, zdaniem zarządu, zaobserwowaniem zmniejszenia zainteresowania ofertą Spółki w okresie wakacyjnym. W drugiej części kwartału doszło do spowolnienia planów związanym z rozwojem sieci lokali, w związku z „niepewnością co do planów nowego głównego akcjonariusza co do kierunków rozwoju Emitenta”. Warto jednak zauważyć, że ostatnimi czasy Baby S.A. informowało o zbyciu zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a konkretnie zespołu składników materialnych i niematerialnych, przeznaczonych do samodzielnego prowadzenia działalności w ramach dwóch kawiarni My Baby Cafe, do spółki zależnej – MB Sp. z o.o.
Zarząd podtrzymał również prognozy finansowe na 2012 rok. Zmianie uległy jednak szacunki na sam trzeci kwartał, chociaż ich opublikowanie w dniu publikacji raportu nie miało raczej zbyt wielkiej wartości prognostycznej. Zgodnie z nowymi „przewidywaniami” zysk netto spadnie z pierwotnie zakładanych 79 do 58 tys. zł. Powodem takiej decyzji okazały się wymieniane już wcześniej „zwiększone koszty związane z rozwojem kawiarni My Baby Cafe, w tym zwłaszcza koszty związane z popularyzowaniem lokali My Baby Cafe wśród potencjalnych klientów”.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2740 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki