Co generuje teraźniejszość?
- Utworzono: poniedziałek, 19, listopad 2012 12:02
„Myślenie o przyszłości generuje nam teraźniejszość” – takim aforyzmem własnego pomysłu ozdobił raport kwartalny p. Bartłomiej Gawron, prezes zarządu spółki KCSP S.A. Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzić, w jaki sposób o przyszłości władze spółki myślały kilka miesięcy temu. Z zacytowanego zdania wynika, że można się tego dowiedzieć dzięki analizie najnowszych danych finansowych.
Wszystko wskazuje na to, że zarząd rzeczywiście myślał w tym roku z dużym wyprzedzeniem, co zresztą sam przyznaje, w komentarzu czytamy bowiem, że „III kwartał 2012 roku był zgodny z planami Zarządu”. O dobrej kondycji świadczy fakt, że firma wypracowała w okresie od początku lipca do końca września aż 466 tys. zł zysku na sprzedaży i 346 tys. zł zysku netto. Rok wcześniej odpowiednie kwoty wynosiły 135 tys. zł i 196 tys. zł, a więc były znacznie niższe. Co więcej, w ujęciu narastającym zysk na sprzedaży wzrósł niemal ośmiokrotnie, zaś dziewięciomiesięczna strata netto z roku 2011 (wynosząca prawie 21 tys. zł) zastąpiona została przez 127 tys. zł zysku.
Ta poprawa wyników nastąpiła przy znacznym zmniejszeniu przychodów ze sprzedaży (w ujęciu narastającym spadek z 3,517 mln zł rok temu do 2,033 mln zł na koniec września 2012). Faktem jest, że każda firma chciałaby mieć jak największe przychody, ale niekoniecznie wtedy, gdy ma się to wiązać z mniejszym zyskiem – tymczasem w przypadku KCSP widzimy wzrost zysków zarówno w liczbach bezwzględnych, jak i w stosunku do przychodów.
Warto zauważyć, że po trzech kwartałach roku ubiegłego firma notowała ponad 5 mln zł zobowiązań krótkoterminowych, zaś 30 września 2012 roku nie notowała żadnych zobowiązań (!). Oczekiwała natomiast na 1,32 mln zł należności krótkoterminowych.
Spółka w badanym okresie współpracowała z firmami Netia S.A., Emitel Sp. z o.o. i LGBS Energia Sp. z o.o. Czytamy także o „zwiększeniu aktywności Spółki w obszarze inicjatyw samorządowych oraz gospodarczych związanych z podstawową działalnością Spółki” oraz o zwiększeniu sprzedaży produktów telekomunikacyjnych.
KCSP S.A. specjalizuje się w technologiach bezprzewodowych (inteligentne sieci, bezprzewodowa infrastruktura teleinformatyczna itd.), dedykowanych dla różnych sektorów (samorządów, firm z obszaru odnawialnych źródeł energii czy przemysłu).
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2744 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki