• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Hurtimex na czerwono, ale planuje poprawę

Spółkę Hurtimex inwestorzy z pewnością dobrze znają, bowiem jej początki na parkiecie NewConnect sięgają jeszcze listopada 2008 roku. Wtedy też walory producenta odzieży dziecięcej i młodzieżowej zadebiutowały na „małym rynku” i są na nim notowane aż do dziś. Spójrzmy więc na to, jaki był dla Emitenta trzeci kwartał roku bieżącego.

Hurtimex S.A. to firma, która na rynku działa już od 1990 roku. Początkowo trudniła się głównie działalnością handlową, od początku była głównym dystrybutorem na Polskę firmy Kanz, który jest na stronie internetowej Spółki określony jako „czołowy kreator mody dziecięcej w Europie”. W 1992 roku podjęto decyzję o rozpoczęciu działalności projektowej i produkcji odzieży dla dzieci i niemowląt pod markami „tup-tup” i „HOOP”. Dwa lata później działalność rozszerzono o wydział farbiarni i wykańczalni. Już w 2004 roku Emitent podjął decyzję rozszerzeniu sieci dystrybucji o sklepy partnerskie o patronackie i własne sklepy firmowe. W roku 2010 otwarto 11 sklepów franczyzowych, podobnie jak w roku 2010, kiedy sieć sklepów prowadzonych w tym rodzaju powiększyła się o kolejne 10 placówek, w tym sklep internetowy. Obecnie firma jest dostępna m.in. na rynkach Francji, Niemiec, Rosji, Słowacji, Irlandii i Czech.

Wróćmy jednak do najbardziej aktualnych czasów, a konkretnie do wyników z trzeciego kwartału. Tutaj bowiem Spółce udało się wygenerować przychód w wysokości 2,76 mln zł (rok wcześniej 1,8 mln zł), z czego 2,26 mln zł przypadło na sprzedaż towarów. W okresie będącym przedmiotem analizy Hurtimex poniósł stratę na sprzedaży. Wyniosła ona 78 tys. zł i w porównaniu do tej pozycji sprzed roku, kiedy strata sięgała 607 tys. zł to wynik sporo lepszy. Ujemny wynik w trzecim trymestrze z działalności operacyjnej wyniósł z kolei 9,8 tys. zł, a strata netto sięgnęła 118,7 tys. zł (poprzednio 556 tys. zł).

Niestety narastająco Hurtimex notuje stratę na poziomie 1,037 mln zł, chociaż to wynik o ponad 400 tys. zł lepszy w relacji r/r. Tegoroczne przychody wynoszące 6,47 mln zł to jednak suma nieco niższa od 7,23 mln zł po 9 miesiącach 2011 roku. Główne zmiany w bilansie dotyczą należności i zobowiązań krótkoterminowych. Obie wartości uległy zwiększeniu o około dwa razy, z tym, że pierwsza z nich osiągnęła wartość 2,75 a druga 10,7 mln zł.

Z raportu dowiadujemy się, że na koniec września Spółka posiadała już 24 sklepy franczyzowe (wzrost o 7 r/r). Wzrost sprzedaży oraz uruchomienie nowych placówek możliwe było dzięki kontynuacji współpracy z partnerem branżowym (Kanz Financial Holding). W trzecim kwartale Hurtimex pozyskał od niego towar „doskonale uzupełniający własną ofertę, na bardzo korzystnych warunkach dotyczących zarówno cen zakupu, jak i okresu na jaki udzielony został kredyt kupiecki”. Zarząd koncentrował się także na redukcji kosztów stałych. Działania takie realizowane były za pomocą redukcji zatrudnienia, ograniczenia kosztów powstawania nowych kolekcji oraz ponownych negocjacji warunków zawartych wcześniej umów (głównie z dostawcami mediów, usług telekomunikacyjnych i transportowych). Poskutkowało to zmniejszeniem kosztów o 12,8 proc.

Zarząd nie rezygnuje ze starań w kierunku pozyskania dodatkowego kapitału. Zdaniem władz, planowana poprawa sytuacji finansowej znacznie uwiarygodni strategię rozwoju (głównie dalszy rozwój sieci sklepów franczyzowych), co spowoduje odbudowanie poziomu sprzedaży z poprzednich lat i w połączeniu z „Drastyczną redukcją kosztów”, poskutkuje wzrostem szans na przekonanie inwestorów o „opłacalności inwestycji w Spółkę”.

 

Bieżąca wartość rynkowa Hurtimex S.A. to 3,87 mln zł i przewyższa wartość księgową o około 2,19 mln zł. Jej wskaźnik cena/zysk wynosi 54,5.

 

Jacek Jarosz

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Gorące tematy

Cloud Technologies ...
Cloud Technologies przejdzie na główny ...
Scope Fluidics wdraża ...
Scope Fluidics podpisała list intencyjny o ...
JR Holding angażuje się ...
Rozwijane od kilku lat przez Kubę ...
Big Cheese Studio ma ...
Big Cheese Studio podpisała z Microsoftem ...
Auxilia S.A. terminowo ...
Auxilia S.A. dokonała terminowego wykupu ...
DRAGO entertainment ...
DRAGO entertainment kontynuuje działania ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.