Hurtimex na czerwono, ale planuje poprawę
- Utworzono: środa, 21, listopad 2012 07:45
Spółkę Hurtimex inwestorzy z pewnością dobrze znają, bowiem jej początki na parkiecie NewConnect sięgają jeszcze listopada 2008 roku. Wtedy też walory producenta odzieży dziecięcej i młodzieżowej zadebiutowały na „małym rynku” i są na nim notowane aż do dziś. Spójrzmy więc na to, jaki był dla Emitenta trzeci kwartał roku bieżącego.
Hurtimex S.A. to firma, która na rynku działa już od 1990 roku. Początkowo trudniła się głównie działalnością handlową, od początku była głównym dystrybutorem na Polskę firmy Kanz, który jest na stronie internetowej Spółki określony jako „czołowy kreator mody dziecięcej w Europie”. W 1992 roku podjęto decyzję o rozpoczęciu działalności projektowej i produkcji odzieży dla dzieci i niemowląt pod markami „tup-tup” i „HOOP”. Dwa lata później działalność rozszerzono o wydział farbiarni i wykańczalni. Już w 2004 roku Emitent podjął decyzję rozszerzeniu sieci dystrybucji o sklepy partnerskie o patronackie i własne sklepy firmowe. W roku 2010 otwarto 11 sklepów franczyzowych, podobnie jak w roku 2010, kiedy sieć sklepów prowadzonych w tym rodzaju powiększyła się o kolejne 10 placówek, w tym sklep internetowy. Obecnie firma jest dostępna m.in. na rynkach Francji, Niemiec, Rosji, Słowacji, Irlandii i Czech.
Wróćmy jednak do najbardziej aktualnych czasów, a konkretnie do wyników z trzeciego kwartału. Tutaj bowiem Spółce udało się wygenerować przychód w wysokości 2,76 mln zł (rok wcześniej 1,8 mln zł), z czego 2,26 mln zł przypadło na sprzedaż towarów. W okresie będącym przedmiotem analizy Hurtimex poniósł stratę na sprzedaży. Wyniosła ona 78 tys. zł i w porównaniu do tej pozycji sprzed roku, kiedy strata sięgała 607 tys. zł to wynik sporo lepszy. Ujemny wynik w trzecim trymestrze z działalności operacyjnej wyniósł z kolei 9,8 tys. zł, a strata netto sięgnęła 118,7 tys. zł (poprzednio 556 tys. zł).
Niestety narastająco Hurtimex notuje stratę na poziomie 1,037 mln zł, chociaż to wynik o ponad 400 tys. zł lepszy w relacji r/r. Tegoroczne przychody wynoszące 6,47 mln zł to jednak suma nieco niższa od 7,23 mln zł po 9 miesiącach 2011 roku. Główne zmiany w bilansie dotyczą należności i zobowiązań krótkoterminowych. Obie wartości uległy zwiększeniu o około dwa razy, z tym, że pierwsza z nich osiągnęła wartość 2,75 a druga 10,7 mln zł.
Z raportu dowiadujemy się, że na koniec września Spółka posiadała już 24 sklepy franczyzowe (wzrost o 7 r/r). Wzrost sprzedaży oraz uruchomienie nowych placówek możliwe było dzięki kontynuacji współpracy z partnerem branżowym (Kanz Financial Holding). W trzecim kwartale Hurtimex pozyskał od niego towar „doskonale uzupełniający własną ofertę, na bardzo korzystnych warunkach dotyczących zarówno cen zakupu, jak i okresu na jaki udzielony został kredyt kupiecki”. Zarząd koncentrował się także na redukcji kosztów stałych. Działania takie realizowane były za pomocą redukcji zatrudnienia, ograniczenia kosztów powstawania nowych kolekcji oraz ponownych negocjacji warunków zawartych wcześniej umów (głównie z dostawcami mediów, usług telekomunikacyjnych i transportowych). Poskutkowało to zmniejszeniem kosztów o 12,8 proc.
Zarząd nie rezygnuje ze starań w kierunku pozyskania dodatkowego kapitału. Zdaniem władz, planowana poprawa sytuacji finansowej znacznie uwiarygodni strategię rozwoju (głównie dalszy rozwój sieci sklepów franczyzowych), co spowoduje odbudowanie poziomu sprzedaży z poprzednich lat i w połączeniu z „Drastyczną redukcją kosztów”, poskutkuje wzrostem szans na przekonanie inwestorów o „opłacalności inwestycji w Spółkę”.
Bieżąca wartość rynkowa Hurtimex S.A. to 3,87 mln zł i przewyższa wartość księgową o około 2,19 mln zł. Jej wskaźnik cena/zysk wynosi 54,5.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2690 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki