Vivid Games podtrzymuje prognozy
- Utworzono: piątek, 23, listopad 2012 13:44
Studio deweloperskie, które projektuje, produkuje i publikuje gry na konsole, komputery PC i Mac oraz smartfony, w trzecim kwartale poniosło stratę w wysokości 213 tys. zł. Jakie były pozostałe rezultaty Vivid Games?
W liście do akcjonariuszy zarząd informuje, że jakość produktów od zawsze była dla Spółki „nadrzędnym celem”. Stwierdza również, że wyprodukowane gry uzyskały bardzo dobre recenzje prasy oraz użytkowników. Szczególną uwagę skupia gra Real Boxing, która określona jest nawet jako „jedna z najbardziej zaawansowanych produkcji mobilnych wyprodukowanych na świecie”. Pozycja, wedle komentarza, wzbudziła bardzo duże zainteresowanie prasy oraz partnerów branżowych. Premiera „najdroższej produkcji Spółki” zapowiedziana została na 15 listopada br., a pierwszą (ale nie ostatnią) platformą, na której już została opublikowana gra jest Apple iOS.
Spójrzmy wiec na rezultaty. Zgodnie z zamieszczonymi danymi, przychód z trzeciego kwartału to 936 tys. zł, co stanowi wartość o około 71 proc. wyższą niż rok temu. Pomimo tej (niewątpliwie dobrej) tendencji wynik na sprzedaży okazał się słaby. Spółka poniosła bowiem stratę na tej pozycji (-213 tys. zł), wobec 18 tys. zł zysku dwanaście miesięcy temu. Podobnie kwestia ma się w przypadku wyniku netto. Po okresie od lipca do września tego roku Vivid Games S.A. wykazało stratę w wysokości 213 tys. zł, w porównaniu do 17,3 tys. zł zysku rok wcześniej. Po zsumowaniu wszystkich trzech kwartałów okazuje się, ze przychody wynoszą niemal 2,5 mln zł (90 proc. wzrost r/r), a strata netto to 217 tys. zł, co jest rezultatem nieco lepszym w relacji r/r. 9 miesięcy 2011 roku zamknęło się bowiem ujemnym wynikiem netto na poziomie 236 tys. zł.
W przeciągu roku Spółce udało się zwiększyć do 3,77 mln zł wartość aktywów obrotowych. Spory wzrost dotknął należności krótkoterminowych (z 256 do 783 tys. zł), podczas gdy krótkoterminowe zobowiązania zmalały z 334 tys. zł do 37 tys. zł. Prawie dziesięciokrotnej zwyżce uległy środki pieniężne, ponieważ ich suma w dniu 30 września br. wyniosła 981 tys. zł, a rok temu na tej pozycji widniała liczba 99,8 tys. zł.
„Zgodnie z przyjętą strategią realizowane były zadania związane z zakupem środków trwałych, inwestycjami w produkcję własnych marek Spółki oraz działaniami związanymi z promocją” – informuje w komentarzu zarząd. Głównym źródłem przychodów były opłaty licencyjne ze sprzedaży gier. Najbardziej dochodowe okazały się tytuły Speedway GP2012 i Neon Mania. W badanym okresie gry Emitenta na wszystkich platformach zostały pobrane w ilości około 1 mln egzemplarzy. Narastająca strata na poziomie operacyjnym (-199,8 tys. zł) to wynik dużych nakładów na promocję i marketing oraz kosztów związanych z rekrutacją nowych pracowników.
Spółka podtrzymała również prognozy finansowe na 2012 rok. Dodatkowo w IV kwartale, wraz z premierą większości wyprodukowanych gier, przewidywane jest uzyskanie większości prognozowanych w tym roku przychodów ze sprzedaży własnych gier, a sam czwarty kwartał to, jak twierdzi zarząd, z reguły, najlepsze trzy miesiące w roku.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2652 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki