Rekordowe wyniki w Mediacap
- Utworzono: czwartek, 24, styczeń 2013 06:50
„Bardzo silny czwarty kwartał pozwolił Mediacap S.A. osiągnąć rekordowe wyniki finansowe za cały 2012 rok” – takimi słowami zaczyna się raport okresowy Spółki. Jakie więc rezultaty udało się osiągnąć Emitentowi?
Zarząd w liście do akcjonariuszy podkreśla, iż miniony trymestr był „tradycyjnie” najsilniejszym okresem w roku. Był to również przełomowy czas dla podmiotu zależnego – Scholz & Friends Warszawa, który dzięki przeprowadzonej restrukturyzacji wykazał dodatni wynik netto. Zdaniem zarządu, dobre wyniki w 2012 roku „otworzą drzwi” do nowych źródeł finansowania, głównie dłużnego – i Spółka wkrótce przystąpi do negocjacji z instytucjami finansowymi w celu ustalenia potencjału inwestycyjnego Grupy.
Zacznijmy od danych jednostkowych, czyli obejmujących jedynie działalność Mediacap S.A. Po 12 miesiącach 2012 roku przychody ze sprzedaży sięgnęły 16,85 mln zł. Pozwoliło to na osiągnięcie 1,1 mln zł zysku na sprzedaży i takiego samego wyniku operacyjnego, a ostateczny zysk netto sięgnął 0,96 mln zł. Dla danych narastających liczby prezentują się jeszcze lepiej. W tym ujęciu przychody sięgnęły 27,2 mln zł (wzrost o 36 proc. r/r), zysk z działalności operacyjnej przekroczył 2,175 mln zł, a wynik netto po czterech kwartałach 2012 roku to 1,649 mln zł (z czego 1 mln zł to zysk z samego czwartego trymestru).
Kilka zmian dotknęło także bilans. Dobra wiadomość to z pewnością fakt, iż Grupa wykazała niemal 2,1 mln zł środków pieniężnych, podczas gdy rok wcześniej na tej pozycji widniało nieco ponad 335 tys. zł. Spęczniał także kapitał własny, który osiągnął poziom 3,87 mln zł (poprzednio 1,94 mln zł).
Zdaniem zarządu te wyniki finansowe udało się osiągnąć pomimo słabej koniunktury na rynku reklamowym. Czynnikiem, który wspierał taki kierunek, była głównie dyscyplina po stronie kosztów. Jeśli chodzi o spółkę zależną, to władze informują dodatkowo, że pomimo zakończenia współpracy z marką Tchibo, rok 2013 powinien przynieść równie zadowalające rezultaty, a to dzięki współpracy z innymi kluczowymi klientami.
„Cieszy mnie, że po 3 latach wysiłku doskonale widać efekty głębokich zmian przeprowadzonych przez nasz zarząd i skuteczność strategii, która przełożyła się na rekordowe wzrosty i zyski. Jestem przekonany, że również 2013 rok przyniesie dalszy wzrost Grupy. Wszystko to mam nadzieję zacznie przekładać się na wycenę spółki przez inwestorów.” – poinformował w komunikacie Jacek Olechowski, prezes zarządu Spółki.
Grupa Mediacap S.A. prowadziła w czwartym kwartale działalność gospodarczą przede wszystkim w trzech segmentach:
- planowaniu i realizacji wielokanałowych strategii reklamowych (w ramach spółki zależnej Scholz & Friends Warszawa). Przychody z tego typu usług stanowiły 24 proc. całkowitych przychodów Grupy,
- kompleksowej realizacji imprez masowych i promocyjnych (event marketing), bezpośrednio w ramach Mediacap SA. Przychody z tego typu usług stanowiły 67 proc. całkowitych przychodów Grupy,
- realizacji działań z zakresu niestandardowej reklamy zewnętrznej (tzw. ambient media), bezpośrednio w ramach Mediacap SA. Przychody z tego typu usług stanowiły 9 proc.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2605 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki