Pomocny efekt... kryzysu
- Utworzono: wtorek, 05, luty 2013 14:37
Czynnik, który zaszkodził w tym (i nie tylko) roku wielu firmom, nie dla wszystkich musi jednak działać w taki sposób. Czasami może wręcz pomagać wynikom.
Firma usługowa Calesco S.A. w ramach swojej działalności zajmuje się kompleksową obsługą kotłowni. Zarząd zwrócił uwagę, iż wbrew pozorom, trwający obecnie kryzys sprzyja firmom, których usługi oparte są na wiedzy. Niskie marże są bowiem rekompensowane wzmożonym na nie zapotrzebowaniem.
W samym trzecim kwartale Spółka wygenerowała 1,65 mln zł przychodów, osiągając przy tym 208 tys. zł zysku na sprzedaży i 128 tys. zł zysku netto (wobec 53,6 tys. zł rok wcześniej). Podobna tendencja utrzymała się w przypadku danych narastających. Wedle nich 2012 rok zamknął się kwotą 162 tys. zysku netto, czyli niemal dwukrotnie lepiej niż w roku poprzednim. W ciągu dwunastu miesięcy 2012 roku Calesco udało się również wygenerować 4,79 mln zł przychodów, co oznacza około 21 proc. wzrost r/r.
W bilansie Spółki nie zaszło wiele zmian. Na koniec 2012 roku Emitent wykazał m.in. 976,8 tys. zł krótkoterminowych należności (12 proc. wzrost) i 1,34 mln zł zobowiązań o takim samym okresie zapadalności (spadek o około 10 proc.).
Jak stwierdza zarząd, w analizowanym terminie Spółka koncentrowała swoje wysiłki na działaniach związanych z rozpoczynającym się sezonem grzewczym. Oprócz rutynowych prac, prowadzono także montaże i uruchomienia nowych zespołów grzewczych. Wzrost sprzedaży to wedle władz efekt działań marketingowych w zakresie usług doradztwa technicznego.
W sierpniu 2012 roku Calesco szacowała, że osiągnie 5 mln zł przychodów, co oznacza, że zrealizowała prognozy w 96 proc. Odchylenie zostało spowodowane tym, że umowa na wykonanie trzech kotłowni, która miała być realizowana w ostatnim kwartale 2012 roku, w wyniku przedłużających się procedur będzie wykonana w I półroczu roku bieżącego.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2688 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki