Najlepszy okres w 2012 roku
- Utworzono: wtorek, 12, luty 2013 12:41
Chociaż obecne czasy z pewnością nie są dla wielu branż łatwe, to wcale nie oznacza to, że wszystkie podmioty z „małego parkietu” skazane są na straty. Są bowiem emitenci, którzy radzą sobie w tym czasie przynajmniej przyzwoicie.
Pomimo tego, że poprzednie kwartały nie były tak udane, to ostatni trymestr 2012 roku Polman S.A. może zaliczyć do udanych. Wypracowany w nim wynik netto na poziomie 896 tys. zł jest bowiem najwyższym w całym 2012 roku. Dla ścisłości warto jednak odnotować, że nie jest to oczywiście najlepszy okres w historii, ponieważ (nie sięgając daleko) analogiczny okres z roku poprzedniego zamknął się zyskiem w kwocie 1,35 mln zł. W porównaniu do tego terminu spadły również przychody (z 3 mln zł do 1,8 mln zł). Na sprzedaży, zamiast 107 tys. zł zysku, pojawiło się 458 tys. zł straty. Jednak już na działalności operacyjnej widniał „+”, w wysokości 728 tys. zł.
Sporą różnicę widać w przypadku danych narastających. Przy wyższych przychodach (wzrost z 1,2 mln zł do 1,6 mln zł) Emitent zanotował bowiem 1,14 mln zł straty na sprzedaży (poprzednio był to zysk w kwocie 80 tys. zł). Co prawda wstępnie 2012 rok zamknął się z zyskiem na poziomie 253 tys. zł, ale rok wcześniej było to 1,4 mln zł.
W bilansie wykazano m.in. 526 tys. zł zobowiązań krótkoterminowych (spadek o ponad 53 proc.) oraz 592 tys. zł środków i innych aktywów pieniężnych (zniżka o niemal 20 proc.). Relatywnie stabilne pozostały krótkoterminowe należności, które wyniosły 1,18 mln zł (wzrost o 8 proc.) z powodu problemów finansowych firm z branży budowlanej, dla których Emitent również świadczy usługi serwisowe.
Jak dowiadujemy się z raportu, nadal głównym źródłem przychodów był dział „Serwisu Przemysłowego”. Spadek przychodów zarząd tłumaczy przesunięciem się realizacji kontraktów zaplanowanych i zakontraktowanych w ostatnim trymestrze 2102 r. Dodatkowy wpływ na wyniki miało m.in. doposażanie działu Serwisu Przemysłowego, działania promocyjne w ramach II etapu projektu unijnego, wycena znaku towarowego Spółki oraz pozyskanie klienta z branży farmaceutycznej.
Główny pakiet akcji (48,95 proc. i 56,81 proc. głosów) Spółki należy do Piotra Krawczyka, pełniącego funkcję wiceprezesa zarządu. Prezes zarządu, Mariusz Nowak posiada 16,7 proc. papierów i 19,2 proc. głosów na WZA. Sama Spółka znajduje się w posiadaniu 4,98 proc. swoich instrumentów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2704 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki