Eventy nie dają zarobić?
- Utworzono: poniedziałek, 25, luty 2013 12:05
Podczas ostatniego weekendu spółka Art NEW media S.A. opublikowała ważną dla inwestorów informację dotyczącą decyzji zarządu. Oprócz tego, niedawno opublikowane zostały wyniki za czwarty kwartał 2012 roku.
Głównym przedmiotem działalności Art NEW media jest organizacja pod kątem multimedialnym imprez telewizyjnych, koncertów, konferencji, czy sympozjów. Spółka oferuje ekrany (kurtyny), wykorzystywane do wyświetlania obrazu na tego typu wydarzeniach. Oprócz tego Emitent prowadzi galerię sztuki Art NEW media w Warszawie, gdzie prowadzona jest działalność handlowa i wystawiennicza.
Przez ostatnie dwa lata Spółka nie była rentowna. W 2011 roku wynik netto okazał się bardzo słaby, strata sięgnęła przeszło 3,27 mln zł. W ubiegłym roku było już nieco lepiej, strata zmniejszyła się do poziomu 273 tys. zł, ale jednocześnie prawie dwukrotnie (do 1 mln zł) spadły przychody. W samym czwartym kwartale odnotowano ponad 276 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 92,5 tys. zł straty netto.
Jak komentuje zarząd, gorsze od spodziewanych wyniki były skutkiem dłuższego niż przewidywano okresu serwisowania sprzętu, a tym samym konieczności ograniczenia ilości organizowanych imprez. Jeśli zaś chodzi o cały 2012 rok, to osiągnięcie dobrego wyniku uniemożliwiły odsetki naliczone od umów pożyczek zawartych w poprzednich latach.
Z najświeższego komunikatu Spółki wynika, że jej zarząd podejmuje działania związane z pozyskiwaniem dalszych środków na prowadzenie działalności. Podjął uchwałę dotyczącą podwyższenia kapitału zakładowego oraz otwarcia zapisów na prywatną emisję nowych akcji serii L. Kapitał ten ma zwiększyć się o prawie 110 tys. zł do poziomu 1,41 mln zł w wyniku emisji 1,1 miliona akcji o wartości nominalnej 0,10 zł z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. Cena emisyjna jest dwukrotnie większa, a zatem w przypadku objęcia wszystkich walorów, Spółka pozyska około 220 tys. zł kapitału.
Nowe akcje będą uczestniczyć w ewentualnym podziale zysku za rok 2013. Subskrypcja prywatna kończy się dziś, a trwała od 22 lutego. Może dziwić, że komunikat o zapisach pojawił się dopiero w sobotę, 23 lutego.
Na alternatywnym rynku obrotu NewConnect Art NEW media zadebiutowała w 2008 roku. Od tamtego czasu jej akcje straciły ponad 80 proc. swojej wartości. Obecnie za jeden walor trzeba zapłacić 0,20 zł, tym samym wartość rynkowa całej Spółki wynosi około 2 mln zł.
Wojciech Kiermacz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2910 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki