Walka o wyniki ze zmianami właścicielskimi w tle
- Utworzono: poniedziałek, 25, marzec 2013 06:21
Swoje dokonania w okresie 2012 roku graczom przekazała Rotopino.pl S.A. Zarząd stwierdza, że raport prezentuje z radością, chociaż minione dwanaście miesięcy wcale nie były dla Spółki łatwe.
Jak czytamy w dokumencie, był to czas wielu zmian i intensywnego rozwoju. Był również ciężką próbą, aby „mimo spowolnienia gospodarczego uzyskać pozytywne wyniki finansowe”. Zarząd informuje, iż 2012 był rokiem kontynuacji zmian właścicielskich, których początki sięgają jeszcze 2011 roku. W rezultacie zawartych transakcji, notowana na głównym parkiecie TIM S.A., zwiększyła liczbę posiadanych instrumentów Emitenta do 74,1 proc. kapitału zakładowego.
Władze zwracają uwagę, że osiągnięte w 2012 roku przychody, okazały się rekordowe. Negatywny trend wykazały jednak pozycje wynikowe, co było skutkiem m.in. spadających w branży marż oraz poniesionych kosztów na rozwój.
Spójrzmy więc na liczby. Faktycznie w przeciągu roku istotnie (bo o ponad 18 proc.) wzrosły przychody ze sprzedaży z 22,4 do 26,5 mln zł. Niestety w jeszcze większym stopniu urosły koszty działalności operacyjnej i w rezultacie Spółka osiągnęła 416 tys. zł zysku na sprzedaży, wobec 1,2 mln zł poprzednio. Spadkowy trend utrzymał się również w przypadku zysku operacyjnego i zysku netto, które wyniosły odpowiednio 323 i 342 tys. zł (poprzednio było to 1,25 mln zł i 825 tys. zł).
W raporcie biegły rewident stwierdza, że nieznacznemu pogorszeniu uległy wskaźniki wykorzystania zasobów i rentowności (ze względu na niższe marże niż w latach poprzednich). Zaznacza przy tym, że wysoki poziom wykazują wskaźniki płynności i finansowania działalności, co jest pochodną istotnego udziału kapitałów własnych w finansowaniu. W rezultacie informuje, że Spółka „utrzymuje wskaźniki na poziomie świadczącym o stabilnej sytuacji majątkowej i finansowej”.
Rotopino.pl S.A. działa na krajowym i zagranicznym rynku, a jej podstawową działalnością jest internetowa sprzedaż narzędzi i elektronarzędzi. Spółka debiutowała na NewConnect w lipcu 2008 roku, jeszcze jako Marketeo.com S.A.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2767 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki