Rekordowe wyniki i plany dywidendy
- Utworzono: środa, 03, kwiecień 2013 06:10
O tym, że Druk-Pak S.A. „lubi” dzielić się swoim zyskiem z posiadaczami akcji wiadomo już od jakiegoś czasu. Teraz Spółka opublikowała swój raport roczny z finalnymi wynikami za dwanaście miesięcy 2012 roku.
Na początku stycznia tego roku, na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu podjęto bowiem decyzję o wypłacie dywidendy, jeszcze z zysku za 2011 rok. Wtedy postanowiono, że w ręce akcjonariuszy trafi jego większa część, konkretnie 3,67 mln zł (czyli 0,88 zł na jedną akcję).
W roku 2012 wyniki okazały się jeszcze lepsze, można rzec, że w historii Spółki – rekordowe. W analizowanym okresie Emitent uzyskał 65 mln zł przychodów ze sprzedaży (wobec 59,6 mln zł poprzednio), 11,9 mln zł EBITDY i 6,4 mln zł zysku netto. Dwie ostatnie wartości poprzednio wyniosły odpowiednio 10,3 i 3,7 mln zł. Spółka wykazała również ponad 10 mln zł środków i innych aktywów pieniężnych, wobec 4,7 mln zł wykazanych na dzień 31 grudnia 2011 roku.
W liście do akcjonariuszy Marek Kalbarczyk, prezes zarządu stwierdza, że w 2012 roku Druk-Pak koncentrował się na przedsięwzięciach podnoszących jej konkurencyjność rynkową. Działania handlowe były rozwijane głównie na rynku europejskim (firmie udało się pozyskać dużego partnera farmaceutycznego). W roku 2013 Emitent ma kontynuować ekspansję handlową w Europie i dalej optymalizować procesy zachodzące wewnątrz Spółki.
Co ciekawe, w raporcie znalazła się informacja, iż osiągnięty w 2012 roku zysk netto zarząd planuje przeznaczyć na wypłatę dywidendy.
W opinii biegłego rewidenta czytamy, że w 2012 roku Spółka istotnie poprawiła wskaźniki rentowności i płynności, a te drugie osiągnęły wysoki poziom. Warto zauważyć, że płynność gotówkowa Emitenta wyniosła 1,05, co oznacza, że z posiadanych środków pieniężnych mógłby on spłacić całość krótkoterminowych zobowiązań.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2735 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki