Rezultaty niedawnego debiutanta
- Utworzono: środa, 24, kwiecień 2013 06:10
Historia Blue Ocean Media S.A. na NewConnect jest jeszcze bardzo krótka. Dość powiedzieć, że Spółka zadebiutowała na alternatywnym parkiecie nieco ponad dwa tygodnie temu. Teraz opublikowała jednak dokument, w którym podsumowała miniony rok.
Nie tylko doświadczenie na „małym parkiecie” Spółki jest niewielkie. Rozpoczęła ona bowiem swoją działalność w styczniu 2012 roku, choć już po 9 miesiącach udało jej się osiągnąć pierwszy zysk. Zdaniem prezesa zarządu Emitenta, Marty Skawińskiej realizacje celów sprzedażowych i rozwojowych przebiegały zgodnie z założeniami. Udało się zwiększyć bazę klientów i wielkość sprzedaży. Według niej, niezwykle ważnymi wydarzeniami było otrzymanie dotacji z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w kwocie 787 tys. zł, dzięki której do końca 2013 roku ma powstać własna sieć reklamowa (w postaci systemu obsługi emisji reklam na wielu witrynach internetowych jednocześnie) i pozyskanie 200 tys. zł z emisji akcji serii B.
Spójrzmy więc na rezultaty wygenerowane w pierwszym roku działalności firmy. 1,24 mln zł przychodów ze sprzedaży pozwoliło na to, aby w rachunku zysków i strat wykazać niecałe 160 tys. zł zysku na sprzedaży (wśród kosztów działalności operacyjnej ponad 837 tys. zł stanowiły usługi obce). Niemal identyczny wynik widniał na pozycji zysku z działalności operacyjnej, a zysk netto wyniósł finalnie 129 tys. zł. Spółka wykazała również 214 tys. zł należności krótkoterminowych, 536 tys. zł środków pieniężnych i 101 tys. zł zobowiązań krótkoterminowych.
Osiągnięte wyniki oznaczają, że przedsiębiorstwu udało się zrealizować prognozy finansowe. W szacunku wyników za 2012 rok Blue Ocean Media spodziewała się uzyskania 1,18 mln zł przychodów i 130 tys. zł zysku netto. W kolejnym roku wartości te mają wynieść odpowiednio 2,114 mln zł i 342 tys. zł.
To właśnie posiadanie systemu obsługi emisji reklam ma zapewnić Spółce zwiększenie osiąganej marży. Chodzi bowiem o to, że obecnie kampanie reklamowe zlecane są sieciom reklamowym, które za pomocą posiadanych rozwiązań emitują je na witrynach internetowych, z którymi mają nawiązaną współpracę. Uzyskana dotacja ma uniezależnić Emitenta od tego typu usług i pozwolić na nawiązanie bezpośredniej współpracy z witrynami internetowymi. Dodatkowym istotnym planem Blue Ocean Media S.A. jest rozwój swojej oferty i sieci przedstawicielstw.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2659 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki