Było ciężko, ma być lepiej
- Utworzono: poniedziałek, 06, maj 2013 06:14
Swój raport roczny przedstawiła Grupa Fly.pl S.A. Chociaż nie był to okres łatwy, jej władze spodziewają się w kolejnym roku ponad 40 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży usług turystycznych.
Grupa kapitałowa powstała w 2012 roku, toteż w przypadku danych skonsolidowanych nie ma danych porównawczych za 2011 rok. W przeciągu dwunastu miesięcy minionego roku Grupie udało się uzyskać 4,47 mln zł przychodów ze sprzedaży. Większe koszty sprzedaży spowodowały, że skonsolidowana strata ze sprzedaży wyniosła nieco ponad 415 tys. zł. Nierentowna okazała się także działalność operacyjna i na tej pozycji wykazano – 518 tys. zł. Grupa musiała dokonać odpisu wartości firmy jednostek podporządkowanych w kwocie ponad 1 mln zł i wynik netto finalnie spadł do -1,72 mln zł.
W posiadaniu Grupy było ponad 656 tys. zł środków pieniężnych. Oczekiwała ona na 217 tys. zł krótkoterminowych należności, ale posiadała ponad 2,4 mln zł krótkoterminowych zobowiązań.
Według Agnieszki Gujgo, prezesa zarządu Fly.pl S.A., miniony sezon wakacyjny był wyjątkowy. W jego szczycie zbankrutowało bowiem około 10 organizatorów podróży, co spowodowało z kolei obniżenie popytu na samolotowe wycieczki zagraniczne. To właśnie ten czynnik był głównym sprawcą słabszych rezultatów finansowych.
W 2013 roku Spółka planuje jednak kolejne przejęcia podmiotów z rynku usług turystycznych przez Internet. W przypadku Fly.pl Sp. z o.o. (to właśnie na zarządzaniu nią polega w głównej mierze działalność Fly.pl S.A.), podmiot ten prognozuje 40,2 proc. wzrost obrotów z usług turystycznych w roku 2013. Taki efekt ma być osiągnięty dzięki zwiększeniu o jedną trzecią budżetu na pozyskanie ruchu na stronę internetową. Dodatkowo Spółka ma nadal uczestniczyć w programie Payback, który zdaniem Agnieszki Gujgo, przynosi korzyści zarówno sprzedażowe jak i wizerunkowe. Dodatkowo, dzięki wzrostom sprzedaży, zarząd ma zamiar sfinalizować korzystniejsze umowy z dostawcami usług, co ma zaowocować poprawą poziomu uzyskiwanych marż.
Aż 82,03 proc. akcji Fly.pl S.A. znajduje się w posiadaniu również notowanej na NewConnect Urlopy.pl S.A.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2718 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki