Wind Mobile z obiecującymi perspektywami
- Utworzono: środa, 08, maj 2013 06:21
Osiągnięte wyniki zarząd Wind Mobile ocenia jako zgodne z oczekiwaniami i planem biznesu, który zakłada wypracowanie w tym roku 3,8 mln zł zysku netto. Czy po upływie jednej czwartej tego roku prognozy wydają się możliwe do zrealizowania?
Działalność Wind Mobile opiera się o trzy segmenty – mobilną rozrywkę, reklamę i infrastrukturę. W pierwszym filarze chodzi o sprzedaż muzyki cyfrowej, realizowaną we współpracy z operatorami mobilnymi. Drugi to medium reklamowe wykorzystujące m.in. tzw. halodzwonki, reklamę lokalizacyjną, marketing bezpośredni, MMS oraz SMS. W trzecim wypadku chodzi o wdrażanie u operatorów architektury i programowania, które pozwalają oferować takie usługi jak powiadomienia czy halodzwonki.
To właśnie segment mobilnej rozrywki przyniósł Spółce największą część przychodów w pierwszym kwartale. Dodatkowo, jak informuje zarząd, są to przychody, które charakteryzują się powtarzalnością. W ostatecznym rozrachunku Wind Mobile uzyskała 2,35 mln zł ze sprzedaży swoich towarów i produktów, czyli o około 31 proc. więcej w relacji r/r. Wydawać by się mogło, że taka tendencja oznacza większe zyski. Tak się jednak nie stało. Zysk ze sprzedaży stopniał o 36 proc. do 326 tys. zł, a wynik operacyjny zmalał o 22 proc. do 508 tys. zł. W rezultacie Emitent finiszował z kwotą 511 tys. zł czystego zysku, wobec 624 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej.
Za sprawą pozytywnych wyników pilotażowych usługi Open Ringback (model sprzedaży halodzwonków) podjęto działania mające na celu zmaksymalizowanie jej wpływu na wynik netto. Z racji tego, że to Emitent jako pierwszy ponosi wydatki związane z pozyskiwaniem swoich klientów. Dopiero po pokryciu kosztów mediów i zakupu utworów za stałą kwotę, Spółka może zrealizować swój zysk. Przez fakt, iż przychody są realizowane w rytmie miesięcznym, władze Emitenta zwracają uwagę na istotność użycia dużych środków finansowych w pierwszym roku funkcjonowania usługi związanych z pozyskaniem abonentów, co ma pozwolić na zmaksymalizowanie profitów w całym 2013 roku. Prowadzone są jednak również inne projekty, które, jak określa zarząd, mają zrównoważyć efekt „dociążenia początku roku” przez Open Ringback (chociaż ma on występować tylko w pierwszym pełnym roku funkcjonowania). Koszty wzrosły również za sprawą intensyfikacji działań eksportowych, co spowodowało obniżenie zysku netto. Finalnie ich wartość spęczniała z 203 do 489 tys. zł.
Zarząd pozytywnie ocenia jednak miniony kwartał i perspektywy na kolejną część roku. Podtrzymano również prognozy na 2013 rok, zakładające 3,8 mln zł zysku netto.
O godzinie 14:00 papiery Wind Mobile S.A. drożały 3,39 proc., przy 23 tys. zł obrotu.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2687 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki