mPay i terminy rozliczeń
- Utworzono: poniedziałek, 13, maj 2013 09:55
Działalność mPay S.A. polega na rozwijaniu usług płatności mobilnych, które pozwala na realizację i rozliczanie tego typu transakcji za pomocą telefonu komórkowego. Pierwsza część tego roku nie okazała się jednak dochodowa.
W Spółce, w której 95,82 proc. akcji posiada giełdowy ATM S.A., pierwszy trymestr nie był do końca udany. Taki wniosek płynie z analizy załączonego rachunku zysków i strat. Przede wszystkim mniejsze niż przed rokiem okazały się przychody ze sprzedaży, które wykazano w kwocie 313 tys. zł, czyli o 42 proc. mniejszej niż rok wcześniej. Zwiększyła się również strata: na sprzedaży z -432 do -822 tys. zł i na działalności operacyjnej z -366 do -692 tys. zł. Ujemna była również EBITDA (-278 tys. zł) i wynik netto (-688 tys. zł, wobec -357 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej).
W bilansie zauważalny był spadek poziomu aktywów obrotowych, który stopniał z 1,9 mln zł do 950 tys. Spółka wykazała także 473 tys. zł środków i innych aktywów pieniężnych, wobec 1,325 mln zł w tym samym okresie roku poprzedniego.
Zarząd informuje, że w okresie będącym przedmiotem analizy mPay kontynuowała realizację przyjętej strategii rozwoju, która oparta była na sprzedaży usług integracyjnych w obszarze systemów płatności mobilnych. Nadal prowadzona była też współpraca z MasterCard Mobile (w której Emitent uczestniczy od 2011 roku). Dodaje również, że firma „skutecznie poszerza też sieć akceptacji płatności telefonem komórkowym w miastach”. Emitentowi udało się wdrożyć z TK Telekom Sp. z o.o. płatności za bilety kolejowe InterCity. System „mPay” wdrożył także operator płatności elektronicznych oraz uruchomione zostały płatności za bilety komunikacji miejskiej w Głogowie.
W perspektywie wymienionych wyżej czynników powstaje zatem pytanie skąd wziął się spadek obrotów. Władze Spółki tłumaczą, że to rezultat terminów rozliczeń projektów realizowanych w ramach MasterCard Mobile. Przyznaje jednak, że to w pewnym stopniu również pochodna zaprzestania sprzedaży opłat z parkowanie w Krakowie w rezultacie niekorzystnego rozstrzygnięcia przetargu publicznego. Łączna wartość rozliczonych transakcji mobilnych była o 4 proc. mniejsza niż rok wcześniej. Odnotowano jednak ponad 50 proc. zwyżkę wartości rozliczanych transakcji przez Internet i przekazów pomiędzy użytkownikami mPay (74 proc. wzrost). Zarząd dodaje przy tym, że wolumeny obu obszarów podlegają „znacznym fluktuacjom” i dynamiki te „nie muszą opisywać długoterminowego trendu”.
Spółka zadebiutowała na NewConnect w październiku 2011 roku. Jej kursem odniesienia był wówczas poziom 0,51 zł. Na ostatnim zamknięciu jedną akcję Spółki wyceniano już na 0,2 zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2724 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki