Zwiększone przychody Eurosnacku
- Utworzono: piątek, 17, maj 2013 06:01
Historia Eurosnack S.A. zaczęła się jeszcze w 1996 roku. Spółka trudni się produkcją i sprzedażą wyrobów z kategorii słonych przekąsek i ciastek. W pierwszym kwartale tego roku Spółce udało się m.in. zwiększyć przychody. Czy przełożyło się to na poprawę wyników?
W ramach swojej działalności przedsiębiorstwo współpracuje z dużymi sieciami handlowymi oraz siecią dystrybutorów hurtowych. Z oferty Emitenta znana jest przede wszystkim marka Lajkonik, której produkcję prowadzi w przejętym w 2007 roku Zakładzie Przemysłu Cukerniczego Lajkonik w Niezdowie.
W pierwszym kwartale Spółka dokonała przede wszystkim prac mających na celu wprowadzenie nowych pozycji do asortymentu. W kategorii chrupek kukurydzianych linię wzbogaciły produkty o smaku czekoladowym, truskawkowym oraz toffi. Jedna z marek otrzymała również odmienioną konwencję słowno – graficzną, której grupą docelową są dzieci. Kategorię ciastek uzupełniono z kolei o Słomkę Ptysiową w marce Lajkonik, odmieniono opakowania produktów tej marki pod kątem ich małopolskiego pochodzenia. Zarząd stwierdza, że dokonane zmiany wizerunku opisanych wyżej opakowań zostały pozytywnie przyjęte przez dotychczasowych dystrybutorów i poskutkowały zwiększeniem zainteresowania wśród nowych partnerów biznesowych.
Emitent podpisał także umowę o współpracy z wieloletnim odbiorcą sieciowym na dostawę produktów z portfela Spółki. Sfinalizowano również działania zapoczątkowane jeszcze w ostatnim trymestrze 2012 roku, co zaowocowało podpisaniem kilku umów dystrybucyjnych. Według władz Spółki odmieniona i rozbudowana oferta handlowa pozwala na inicjację rozmów z największymi odbiorcami sieciowymi. Obecnie w toku są rozmowy dotyczące strategii sprzedaży z dwiema „znaczącymi sieciami”.
Kolejny kwartał ma upłynąć pod znakiem dalszych działań marketingowo – promocyjnych.
Co jednak mówią liczby? Obroty Spółki w pierwszym kwartale wzrosły o 17 proc. w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku i wyniosły 2,276 mln zł. Nieco większe okazały się także zaprezentowane rezultaty wynikowe, chociaż nadal nie były to wartości duże. Na sprzedaży zysk sięgnął niecałych 87 tys. zł, a wynik netto wyniósł ostatecznie 27 tys. zł, wobec 7 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej.
Wśród istotnych akcjonariuszy Eurosnack S.A. znajduje się m.in. notowany na NewConnect Bio-Med Investors S.A., posiadający 5,66 proc. udział w kapitale i głosach na walnym zgromadzeniu. Kluczowym akcjonariuszem jest jednak Bożena Kołakowska, która kontroluje 29,8 proc. papierów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2670 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki