Niezachwiana sytuacja Coleosa
- Utworzono: piątek, 24, maj 2013 06:02
Coleos S.A. zadebiutowała na alternatywnym rynku warszawskiej GPW w lipcu poprzedniego roku. Teraz, niecały rok po tym wydarzeniu przekazała inwestorom swój raport, w którym podsumowała 2012 rok.
Zarząd informuje, że cały miniony rok poświęcony był rozwojowi produktów i usług, a także testowaniu oferowanych rozwiązań. Firma skupiła się na budowaniu bazy kontrahentów, a teraz skłania się do wejścia w nowy segment rynku – aplikacje mobilne. To właśnie w 2012 roku dokonano „wstępnego rozeznania rynku” i opracowano koncepcję ekspansji. Nowy segment ma pozwolić Coleosowi na uniezależnienie się od koniunktury na rynku reklamy internetowej.
Co mówią liczby? W porównaniu z rokiem 2011 zmiany były bardzo duże. Najlepszym tego dowodem są przychody, które wzrosły z 657 tys. zł do ponad 5,8 mln zł. Chociaż skala tej wzrostowej tendencji była niewątpliwie bardzo duża, to Spółce finalnie nie udało się poprawić wyników w porównaniu do poprzedniego roku. Strata na sprzedaży wzrosła z 440 tys. do 1,16 mln zł, a ostateczny wynik netto z 25 tys. zł zysku zniżył się do 196 tys. zł straty netto.
Głównym niepowodzeniem w 2012 roku, według władz Spółki, był brak podpisania umowy z partnerem strategicznym, z którym rozwijany był projekt Coleos AdPanel. Mimo tego Emitentowi udało się pozyskać istotnych partnerów, z którymi będzie współpracować przy rozwoju wspomnianego projektu. Zarząd dodaje, że strata netto to głównie wynik amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych, które będą rzutować także na rezultaty po pierwszym kwartale br.
Pomimo strat władze oceniają, że sytuacja Spółki jest „niezachwiana”. W tym roku główny projekt Emitenta ma uzyskać nową funkcjonalność. Dodatkowo zarząd informuje, że „rozpoznał zainteresowanie ze strony instytucji finansowych kwestią silniejszego wejścia do akcjonariatu Spółki”. Wraz z rosnącą ilością użytkowników AdPanelu wzrostowi ulegać mają także przychody.
W kwestii ostatniego zdania nieco informacji dostarczył nam już raport za I kwartał tego roku. W nim Emitent wykazał bowiem zwiększone przychody ze sprzedaży (z 1,3 do 1,6 mln zł) i zysk netto. Nie wszystkie rezultaty były jednak lepsze. Strata na sprzedaży wyniosła bowiem 270 tys. zł, podobnie jak wynik na działalności operacyjnej. Na taki fakt nadal wpływał czynnik w postaci amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych, a jak informuje zarząd, będzie on rzutował także na kolejny trymestr. Rezultaty uratowało jednak ponad 587 tys. zł przychodów finansowych, co spowodowało, że ostateczny wynik netto sięgnął niemal 200 tys. zł, wobec straty na poziomie ponad 385 tys. zł jeszcze rok wcześniej.
Zaszło również kilka zmian w akcjonariacie. Teraz inwestorem dominującym jest Powszechne Towarzystwo Inwestycyjne S.A., które posiada 43,36 proc. akcji i tyle samo głosów na walnym zgromadzeniu. Do byłego już prezesa zarządu (został odwołany w kwietniu tego roku) należy 34,16 proc. akcji, a 8,54 proc. papierów posiada notowany na NewConnect Mostostal Wrocław S.A. Nowym prezesem Spółki została Ewelina Straszewicz.
W raporcie zarząd odniósł się również do kwestii wejścia na rynek aplikacji mobilnych. Rozważana jest bowiem opcja stworzenia nowego działu w obecnych strukturach firmy. Nie wykluczona jest jednak fuzja bądź przejęcie podmiotu z tego segmentu.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2825 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki