Velto o 2012 roku
- Utworzono: środa, 05, czerwiec 2013 10:30
Swój raport za cały 2012 rok inwestorom przekazała Velto S.A. Co w tym okresie udało się osiągnąć Spółce?
Nie dziwi to, że zdaniem zarządu najważniejszym wydarzeniem w minionym roku był debiut na NewConnect (co miało miejsce 25 czerwca ubiegłego roku). Wówczas Spółka pozyskała również 1,68 mln zł z oferty prywatnej, a zebrane w ten sposób środki przeznaczono głównie na rozwój komunikatora, rozbudowę i rozwój posiadanych serwisów internetowych, a także na marketing produktów.
Na początku minionego roku Emitent skupiał się na realizacji strategii rozwoju i inwestycji w WTW.im Sp. z o.o., do której aportem wniesiono komunikator działający pod nazwą WTW.im. Drugi kwartał upłynął pod znakiem debiutu na NewConnect, a w trzecim (podobnie jak w poprzednim) głównym źródłem dochodów Velto były usługi związane ze sprzedażą powierzchni reklamowej w projektach z jej portfela. W ostatnim trymestrze 2012 roku rozpoczęto prace nad „systemem umożliwiającym automatyczne zamawianie kampanii reklamowych w autorskim rozwiązaniu pod nazwą downloader”. Ma on pozwolić firmom na lepsze targetowanie reklam ze względu na kilka kategorii (m.in. porę dnia, czy miejsce zamieszkania i wiek).
Teraz głównym celem Spółki jest dalsze rozwijanie działających usług i zwiększenie ich ilości. Co więcej w planach jest utworzenie własnych produktów, a także ich ekspansja poza granice Polski. Planem Emitenta na najbliższe lata ma być miejsce w czołówce polskim firm z branży IT i stanie się „rozpoznawalnym podmiotem na rynku światowym”.
W całym 2012 roku Spółka zwiększyła przede wszystkim swoje dochody ze sprzedaży (te wzrosły z 2,5 do 4 mln zł). Pomimo tego firmie nie udało się wygenerować dodatnich wyników finansowych – na sprzedaży strata wyniosła 106 tys. zł, a dwanaście miesięcy zakończyło się stratą netto na poziomie 17 tys. zł, wobec 630 tys. zł rok wcześniej. Zarząd precyzuje jednak, że pogorszenie wyników wiązało się głównie wysoką bazą w 2011 roku, kiedy to zysk był lepszy głównie dzięki jednorazowemu zdarzeniu, jakim była aktualizacja wartości inwestycji.
Według najnowszego raportu okresowego Spółki, czyli za I kwartał tego roku – okres ten zakończył się kwotą 1,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 47 proc. r/r) i 911 tys. zł straty netto. Wynikała ona m.in. ze sprzedaży udziałów w Techkomp Sp. z o.o. i prawa własności do domeny. Transakcje te zostały jednak zawarte „w ramach porządkowania Grupy Kapitałowej Emitenta”.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2712 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki