Czkawka po Serenity
- Utworzono: czwartek, 06, czerwiec 2013 06:00
Specjalizująca się w obsłudze techniczno-logistycznej niezbędnej do funkcjonowania ruchu kontenerowego Balticon S.A. wykazała w 2012 roku ponad 8 mln zł straty. Skąd taki wynik?
Tomasz Szmid, prezes Balticonu w dokumencie wskazuje m.in. na fakt szybkiego wzrostu rynku kontenerowego w Polsce. Za nim właśnie podąża Spółka, czego efektem ma być ponad 30 proc. wzrost przychodów w porównaniu do 2011 roku.
W maju minionego roku Spółce udało się podpisać umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości z zarządem Morskiego Portu Gdańsk, a we wrześniu podpisano list intencyjny z A.P. Moller Marsk w sprawie współpracy w zakresie świadczenia usług naprawy i serwisu kontenerów. Jak dodaje Tomasz Szmid, to wiąże się jednak także z istotnymi nakładami inwestycyjnymi na depot przy terminalu DCT w Gdańsku.
Inwestowano także w dziale handlu i najmu. Emitent powiększył flotę kontenerów „ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych jednostek chłodniczych”, a jak czytamy w dokumencie – rodzimy rynek ma mieć jeszcze niską świadomość zastosowania kontenerów, co Spółka planuje wykorzystać w przyszłości.
Co jednak mówią liczby? Niewątpliwie dobrym sygnałem było to, że Emitent wykazał niemal 62 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec blisko 47 mln zł dwanaście miesięcy wcześniej. Nieco zmalał jednak zysk na sprzedaży i osiągnął 2,6 mln zł, wobec 3,1 mln zł poprzednio. Z 1,7 do 1,4 mln zł spadł także zysk operacyjny. Pozycja wyniku netto wykazuje jednak ogromną stratę, która przekracza 8,15 mln zł. Powodem tak słabego rezultatu była dokonana aktualizacja wyceny inwestycji długoterminowej w akcje serii I wykluczonej z NewConnect Serenity S.A. (zbyto je za 100 tys. zł).
Zarząd dostrzega jednak pozytywne tendencje makroekonomiczne, które utrzymują się od kilku lat. Dodatkowo, dokonane inwestycje badawcze pozwoliły Spółce znaleźć „bogate nisze w rynku”. To według władz jest jedną z przewag strategicznych, które zamierza wykorzystać dla wzrostu skali działalności.
Strategia Spółki na kolejne okresy zakłada przede wszystkim umocnienie pozycji na rynku usług kontenerowych, rozszerzenie obszaru działalności na obszar środkowej Polski, rozbudowę floty transportowej i rozbudowę depot w Gdańsku.
Problemy zbycia pakietu akcji ciążyły wynikom Spółki również w I kwartale tego roku. Pomimo zwiększenia obrotów z 14.7 do 17,5 mln zł Emitent zanotował w tym czasie ponad 8,2 mln zł straty netto.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2741 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki