Porównywalne wyniki w trudnym okresie
- Utworzono: poniedziałek, 17, czerwiec 2013 09:17
Swój raport z IV kwartał przedstawiła MPL Verbum S.A. Ma to związek z tym, że rok obrotowy Spółki zaczyna się 1 maja i trwa do 30 kwietnia roku kolejnego. W efekcie dokument Emitenta dotyczy okresu lutego, marca i kwietnia.
Spółka trudni się projektowaniem, wdrażaniem i obsługą programów lojalnościowych, które kieruje przede wszystkim do odbiorców biznesowych. Jaki był dla niej ostatni trymestr roku obrotowego?
W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku był on nieco lepszy. Przede wszystkim Emitentowi udało się poprawić przychody ze sprzedaży o niemal 9 proc. do 2,22 mln zł i uzyskać dodatnie wyniki (oprócz zysku brutto) na wszystkich pozycjach działalności, chociaż dwanaście miesięcy wcześniej notował tam wartości poprzedzone znakiem minus. I tak oto na sprzedaży zysk wyniósł 130 tys. zł, na działalności operacyjnej 131 tys. zł, a wynik netto uplasował się zaledwie na poziomie 1 tys. zł. Jest to jednak o tyle dobry rezultat, że jeszcze w tym samym czasie poprzedniego roku Emitent zanotował ponad 61 tys. zł straty.
Warto więc spojrzeć na wyniki w ujęciu narastającym ponieważ obejmują one cztery kwartały roku obrachunkowego 2012/2013. W tym czasie Emitentowi także udało się odnotować nieznaczną zwyżkę przychodów. Wzrosły one bowiem z 6,9 do 7,1 mln zł. Chociaż na sprzedaży i działalności operacyjnej wyniki także były lepsze niż poprzednio, to zysk netto po dwunastu miesiącach roku obrotowego wyniósł 104 tys. zł, czyli mniej niż dwanaście miesięcy wcześniej, kiedy było to 146 tys. zł.
Spółce udało się jednak zwiększyć stan środków pieniężnych (z 780 tys. do 1,1 mln zł). Wzrostowi uległ również poziom należności i zobowiązań krótkoterminowych (odpowiednio do 1,56 mln i 747 tys. zł).
Zarząd informuje o tym, co miało wpływ na „niesatysfakcjonującą dynamikę” przychodów i wyniku netto po czterech kwartałach. Przede wszystkim stratę z inwestycji (w wysokości 154 tys. zł) spowodowała sprzedaż udziałów w Antares Sp. z o.o. Emitent nadal odczuwał spowolnienie gospodarcze oraz mniejsze rentowności sprzedaży. Te ostatnie to m.in. wynik zmniejszenia budżetów marketingowych, konieczność obniżki marż dla utrzymania kontraktów z głównymi klientami oraz niekorzystna struktura benefitów za sprawą nowelizacji ustawy o VAT (firmy częściej decydują się na zaoferowanie w ramach programów i promocji lojalnościowych benefitów w postaci gotówki lub bonów towarowych). Jak czytamy w dokumencie, szkodziło także ograniczenie skali działalności w branży farmaceutycznej (po wejściu w życie ustawy zakazującej reklamy aptek) oraz koszty sprzedażowe i te związane z uruchamianiem i testowaniem nowych produktów w zakresie programów lojalnościowych.
Spółka zadebiutowała na NewConnect 24 lutego 2011 roku.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2614 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki