Swissmed w fazie stabilnego rozwoju, ale ze stratą
- Utworzono: piątek, 21, czerwiec 2013 06:00
Działająca w sektorze ochrony zdrowia Swissmed Prywatny Serwis Medyczny S.A. w swoim najnowszym komunikacie opublikowała raport za miniony rok. Zdaniem jej prezesa – Romana Walasińskiego – Spółka wkroczyła już w fazę stabilnego rozwoju i optymalizacji działań w oparciu o nową infrastrukturę.
Przedsiębiorstwo zadebiutowało na rynku NewConnect w marcu 2011 roku. W ramach swojej działalności obsługuje klientów indywidualnych i instytucjonalnych, a swoje usługi oferuje w obszarze lecznictwa ambulatoryjnego i zamkniętego.
Prezes Emitenta w liście do akcjonariuszy informuje, że wprowadzone zostały „pionierskie w skali kraju konsultacje z zakresu medycyny mężczyzn”. Oferta wzbogaciła się o domową opiekę pielęgniarską, a pacjentom proponowane są takie usługi jak medycyna podróży czy niechirurgiczne leczenie otyłości. Placówka zlokalizowana w Pruszczu Gdańskim powiększyła się o nową pracownię gastroenterologiczną, gdzie wykonuje się badania w sedacji dożylnej. Podpisano również umowy z dwudziestoma nowymi lekarzami „z różnych specjalizacji”, a przychodnie wydłużyły swoje godziny pracy.
To nie wszystko. Prezes kontynuuje, iż Spółce udało się także zwiększyć geograficzny zasięg działalności i obecnie współpracuje ona z około 500 placówkami medycznymi, co w relacji r/r stanowiło zwyżkę o 15 proc. (m.in. dzięki zwiększeniu rynku abonamentów medycznych).
Jak czytamy w dokumencie – po intensywnym czasie inwestycji 2012 rok był „okresem spokojnego działania i stopniowego rozwoju”. Plany na przyszłość obejmują m.in. dalsze rozszerzanie oferty, głównie dla pacjentów seniorów oraz zacieśnianie współpracy z innymi centrami medycznymi i towarzystwami ubezpieczeniowymi.
Okres obrachunkowy w Spółce trwa od 1 kwietnia do 31 marca roku kolejnego. W roku obrotowym 2012/2013 Swissmed uzyskał 19,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, co jednak było wartością nieco niższą niż poprzednio (wówczas przychody sięgnęły 21,6 mln zł). Spory wzrost zanotowały jednak koszty operacyjne. O ponad 34 proc. wzrosły wynagrodzenia (za sprawą konieczności zatrudnienia personelu w nowych placówkach), amortyzacja (o 156 proc. w wyniku przeprowadzonych procesów inwestycyjnych i konieczności wyposażenia nowo otwartych obiektów) oraz usługi obce (o 11,8 proc.). Te ostatnie to głównie efekt najmu i koszt usług obcych medycznych (wynagrodzenia lekarzy i pozostałe usługi). Spółka dokonała również jednorazowego odpisu aktualizującego aktywa trwałe, który pochłonął 974 tys. zł i dodatkowo obniżył wynik operacyjny. Finalnie Spółka straciła w minionym roku obrotowym 3,7 mln zł, wobec 726 tys. zł straty w roku 2011/2012.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2653 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki