• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Było dobrze, jest lepiej

W liście do akcjonariuszy zarząd Comperii.pl S.A. zwraca uwagę na wzrost i dywersyfikację sprzedaży, które są efektem prowadzonych projektów inwestycyjnych. Jakie wyniki przekazał Emitent?

Zarząd dodaje, że w analizowanym okresie projekt Spółki, dotyczący stworzenia aplikacji umożliwiającej sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w formule łączącej online z offline został pozytywnie zaopiniowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (prace nad aplikacją mają zostać zakończone we wrześniu tego roku). Dzięki umowie o dotacje oraz kapitale zgromadzonym w wyniku emisji akcji Spółka rozpoczęła prace nad projektem, który ma umożliwić budowanie naziemnych struktur sprzedaży agencyjnej. W maju powołano podmiot – Comperia Ubezpieczenia Sp. z o.o., wokół którego docelowo ma zostać zorganizowana sieć agentów ubezpieczeniowych wykorzystujących aplikację Spółki.

Wobec drugiego kwartału poprzedniego roku przychody Spółki wzrosły o niemal 41 proc. do 2,94 mln zł. Nieco lepsze okazały się także wszystkie pozycje wynikowe. Sama sprzedaż dała w analizowanym okresie Spółce 1,1 mln zł zysku wobec 859 tys. zł poprzednio. EBITDA w drugim trymestrze wyniosła 1,67 mln zł, czyli ponad 70 proc. więcej niż przed rokiem. Finalnie Comperia wykazała 1 mln zł wyniku netto, co było wartością o około 200 tys. zł większą niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Dzięki temu lepiej wygląda też całe półrocze. W nim Emitent zanotował już bowiem 4,5 mln zł obrotów i uzyskał m.in. 1,2 mln zł zysku na sprzedaży, 2,64 mln zł EBITDA oraz 1,5 mln zł zysku netto. Jeszcze rok wcześniej m.in. przychody wyniosły 3,2 mln zł a zysk netto sięgnął 901 tys. zł.

Spółka informuje, że w drugim kwartale ograniczono wydatki marketingowe skierowane na pozyskiwanie ruchu, na rzecz prac nad wzrostem rentowności prowadzonych kampanii, co pozwoliło na ograniczenie kosztów przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Na zwyżkę obrotów przełożyły się też m.in. działania zmierzające do rozwoju relacji biznesowych Emitenta, rozwój programu partnerskiego (do grona partnerów dołączyła m.in. Grupa Onet) a także zainteresowanie banków i instytucji kampaniami reklamowymi na stronach Spółki.

Co z prognozami? Jeżeli chodzi o przychody ze sprzedaży (tutaj Spółka oczekuje uzyskać 12,5 mln zł) to po połowie roku wykonane one zostały w niemal 36 proc. W przypadku EBITDA (tutaj spodziewane jest 5,1 mln zł) stopień wykonania to niemal 52 proc. Szacunek zysku netto wykonano z kolei w 47 proc. (Spółka spodziewa się 3,1 mln zł). Zarząd w całości podtrzymał opublikowane szacunki i stwierdza, że osiągnięte wyniki są całkowicie zgodne z oczekiwaniami.

Jacek Jarosz

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Gorące tematy

Cloud Technologies ...
Cloud Technologies przejdzie na główny ...
Scope Fluidics wdraża ...
Scope Fluidics podpisała list intencyjny o ...
JR Holding angażuje się ...
Rozwijane od kilku lat przez Kubę ...
Big Cheese Studio ma ...
Big Cheese Studio podpisała z Microsoftem ...
Auxilia S.A. terminowo ...
Auxilia S.A. dokonała terminowego wykupu ...
DRAGO entertainment ...
DRAGO entertainment kontynuuje działania ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.