Było dobrze, jest lepiej
- Utworzono: wtorek, 13, sierpień 2013 09:27
W liście do akcjonariuszy zarząd Comperii.pl S.A. zwraca uwagę na wzrost i dywersyfikację sprzedaży, które są efektem prowadzonych projektów inwestycyjnych. Jakie wyniki przekazał Emitent?
Zarząd dodaje, że w analizowanym okresie projekt Spółki, dotyczący stworzenia aplikacji umożliwiającej sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w formule łączącej online z offline został pozytywnie zaopiniowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (prace nad aplikacją mają zostać zakończone we wrześniu tego roku). Dzięki umowie o dotacje oraz kapitale zgromadzonym w wyniku emisji akcji Spółka rozpoczęła prace nad projektem, który ma umożliwić budowanie naziemnych struktur sprzedaży agencyjnej. W maju powołano podmiot – Comperia Ubezpieczenia Sp. z o.o., wokół którego docelowo ma zostać zorganizowana sieć agentów ubezpieczeniowych wykorzystujących aplikację Spółki.
Wobec drugiego kwartału poprzedniego roku przychody Spółki wzrosły o niemal 41 proc. do 2,94 mln zł. Nieco lepsze okazały się także wszystkie pozycje wynikowe. Sama sprzedaż dała w analizowanym okresie Spółce 1,1 mln zł zysku wobec 859 tys. zł poprzednio. EBITDA w drugim trymestrze wyniosła 1,67 mln zł, czyli ponad 70 proc. więcej niż przed rokiem. Finalnie Comperia wykazała 1 mln zł wyniku netto, co było wartością o około 200 tys. zł większą niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Dzięki temu lepiej wygląda też całe półrocze. W nim Emitent zanotował już bowiem 4,5 mln zł obrotów i uzyskał m.in. 1,2 mln zł zysku na sprzedaży, 2,64 mln zł EBITDA oraz 1,5 mln zł zysku netto. Jeszcze rok wcześniej m.in. przychody wyniosły 3,2 mln zł a zysk netto sięgnął 901 tys. zł.
Spółka informuje, że w drugim kwartale ograniczono wydatki marketingowe skierowane na pozyskiwanie ruchu, na rzecz prac nad wzrostem rentowności prowadzonych kampanii, co pozwoliło na ograniczenie kosztów przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Na zwyżkę obrotów przełożyły się też m.in. działania zmierzające do rozwoju relacji biznesowych Emitenta, rozwój programu partnerskiego (do grona partnerów dołączyła m.in. Grupa Onet) a także zainteresowanie banków i instytucji kampaniami reklamowymi na stronach Spółki.
Co z prognozami? Jeżeli chodzi o przychody ze sprzedaży (tutaj Spółka oczekuje uzyskać 12,5 mln zł) to po połowie roku wykonane one zostały w niemal 36 proc. W przypadku EBITDA (tutaj spodziewane jest 5,1 mln zł) stopień wykonania to niemal 52 proc. Szacunek zysku netto wykonano z kolei w 47 proc. (Spółka spodziewa się 3,1 mln zł). Zarząd w całości podtrzymał opublikowane szacunki i stwierdza, że osiągnięte wyniki są całkowicie zgodne z oczekiwaniami.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2837 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki