Miliony na handlu złotem, czyli raport Precious Metals
- Utworzono: piątek, 16, sierpień 2013 08:46
Losy giełdowego wykresu Precious Metals Investments przez długi czas budziły niemałe emocje inwestorów udzielających się na rynku NewConnect lub choćby go obserwujących. Od początku lutego aż do połowy maja notowania bardzo intensywnie rosły, aż z okolic 50 groszy dotarły do 3,92 zł. Później nastąpiła faza gwałtownej przeceny i pod koniec czerwca kurs schodził poniżej złotówki. 1 lipca obrót akcjami firmy został zawieszony, bo nie opublikowała ona raportu za rok 2012.
Warto więc spojrzeć, jak kształtowały się wyniki finansowe przedsiębiorstwa za pierwsze półrocze, te bowiem znane są już od środy (podczas gdy sprawozdanie roczne ma się ukazać 30 sierpnia). Okazuje się, że sam drugi kwartał zakończył się stratą sięgającą niemal 293 tys. zł przy 53,465 mln zł przychodów ze sprzedaży i ujemnym EBIT na poziomie -271 tys. zł. Rok wcześniej w analogicznym okresie również notowano straty (-204 tys. zł na pozycji wyniku netto, -203 tys. zł na pozycji EBIT), ale przy minimalnych przychodach rzędu 285,38 tys. zł.
Spójrzmy teraz na dane w ujęciu narastającym. Otóż w ciągu sześciu miesięcy Precious Metals osiągnęła wpływy w kwocie 144 mlnzł, na działalności operacyjnej zarobiła 4,45 mln zł, netto zaś 3,54 mln zł. Rok temu przychody półroczne nie sięgnęły nawet 301 tys. zł, a firma notowała straty rzędu 445 - 448 tys. zł (tak netto, jak i brutto, na sprzedaży i na działalności).
Powyższe dane to wyniki jednostki dominującej. Rezultaty skonsolidowane prezentują się bardzo podobnie: grupa kapitałowa odnotowała od stycznia do końca czerwca roku 2013 przychody na poziomie 164,5 mln zł, EBIT przekraczający 4,52 mln zł, a także 3,6 mln zł zysku netto. W drugim kwartale straciła jednak na czysto 225,8 tys. zł.
Spółka prowadziła w tym roku sprzedaż złota i srebra inwestycyjnego poprzez trzy portale internetowe. Około 60 proc. przychodów ze sprzedaży, jak czytamy w komentarzu zarządu, wygenerowali klienci zagraniczni. Zarząd podkreśla, że stara się minimalizować koszty działania przedsiębiorstwa, wynoszą one maksymalnie 50 tys. zł miesięcznie. Podejmowane są też działania marketingowe, które powinny w kolejnych kwartałach przynieść korzyści.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2789 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki