Stopklatka na festiwalu w Gdyni
- Utworzono: poniedziałek, 19, sierpień 2013 09:14
Kilka dni temu Stopklatka S.A. przekazała inwestorom swój raport za drugi kwartał tego roku. Teraz poinformowała także o istotnej współpracy ze swoim głównym akcjonariuszem.
Mowa tu o spółce Kino Polska TV S.A., czyli giełdowym podmiocie, który (według stanu z ostatniego raportu okresowego) posiadał 82,09 proc. akcji i głosów Emitenta. Umowa zakłada obsługę dziennikarską 38. edycji „Gdynia Film Festiwal” przez notowaną na „małym parkiecie” firmę. To jednak nie pierwsza umowa pomiędzy tymi podmiotami. Od listopada poprzedniego roku łączna, szacowana wartość zawartych umów sięgnęła już około 809 tys. zł. Największą wartość spośród nich stanowi ta z 2 stycznia tego roku, dotycząca objęcia przez Stopklatkę.pl patronatu medialnego nad pasmem filmów „Pojedynek Mistrzów”.
W drugim kwartale Stopklatka S.A. uzyskała 968 tys. zł przychodów wobec 537 tys. zł rok wcześniej i zredukowała dzięki temu stratę na sprzedaży ze 152 do 99 tys. zł. EBITDA sięgnęła w tym okresie -65 tys. zł w porównaniu do -123 tys. zł poprzednio. Ostatecznie jednak Spółka straciła na czysto 190 tys. zł, czyli o około 37 tys. zł więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej. W ujęciu całego półrocza sytuacja wygląda podobnie – obroty wzrosły z 1,23 do 1,66 mln zł, ale wynik netto spadł z -217 do -393 tys. zł.
W bilansie zauważalny jest znaczny wzrost aktywów trwałych (z 411 tys. do 1,67 mln zł) oraz spadek aktywów obrotowych (zniżka z 2,3 mln zł do 636 tys. zł). Jak czytamy w dokumencie, ma to związek z przyjęciem do użytkowania części prac rozwojowych, które dotąd wykazywane były w pozycji rozliczeń międzyokresowych – przeniesiono je więc do wartości niematerialnych i prawnych.
Zdaniem Bogusława Kisielewskiego, prezesa Stopklatki, w drugim trymestrze Spółka odnotowała już pierwsze wpływy ze sprzedaży reklam za pośrednictwem Evolution Media Net Sp. z o.o. (reklama banerowa) i atmedia Sp. z o.o. (reklama audio). Co więcej, Spółka ocenia, że w kolejnych okresach przychody generowane z tych źródeł powinny „systematycznie rosnąć”. Emitent dokonał także optymalizacji kosztów, m.in. dzięki redukcji zatrudnienia oraz optymalizacji pracy pozostałych osób i większemu udziałowi podmiotów zewnętrznych w działaniach Spółki. Działania te wdrożono jednak w lipcu br.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2688 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki