Porównywalny miesiąc, słabszy kwartał
- Utworzono: piątek, 23, sierpień 2013 09:58
Poznaliśmy wyniki sprzedaży Telestrady za lipiec, które okazały się minimalnie słabsze niż te sprzed roku. W tym kontekście warto więc spojrzeć także na ostatnio przekazane rezultaty kwartalne Grupy Spółki.
Jak wynika z ostatniego raportu Spółki – Grupa Kapitałowa uzyskała w ubiegłym miesiącu przychody rzędu 2,81 mln zł. To tylko nieco słabszy rezultat niż przed rokiem, kiedy w tym samym okresie obroty Grupy wyniosły 2,82 mln zł – zmianę można więc uznać za kosmetyczną.
W przekazanym ostatnim skonsolidowanym raporcie Grupa przekazała stosunkowo niejednoznaczne wyniki. Sam zarząd dodał, że sprzedaż nowych usług była na dość niskim i niezadowalającym poziomie. W okresie kwiecień – czerwiec skonsolidowane przychody wyniosły 8,48 mln zł, co oznaczało, że były one wyższe o niemal 7 proc. w relacji r/r. Niższe były jednak rentowności, w rezultacie czego wynik na sprzedaży Grupy obniżył się z 1 mln do 550 tys. zł, a wynik operacyjny stopniał z 1,1 mln zł do 600 tys. zł. Nie inaczej było w przypadku wyniku netto, który spadł o ponad połowę – z 881 do 414 tys. zł.
Nieco lepiej prezentuje się sytuacja w ujęciu półrocznym. Przede wszystkim Grupa wykazała 17,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli ponad 12 proc. więcej niż przed rokiem. Co prawda wszystkie pozycje wynikowe ukształtowały się na niższym poziomie, ale nie były to zniżki duże. Np. wynik operacyjny Grupy wyniósł 1,96 mln zł, co stanowiło ponad 90 proc. wartości sprzed roku. Nieco gorzej wypadł jednak zysk netto, który zdążył zmaleć o prawie jedną czwartą i wyniósł w ostatecznym rozrachunku 1,47 mln zł. Taka tendencja to pochodna wyższych kosztów ruchu telekomunikacyjnego i wyższych kosztów ogólnego zarządu oraz sprzedaży. Wynik obniżyła także spłata podatku od wyniku, co stanowiło około 500 tys. zł.
Emitent komentuje, że w drugim kwartale prowadzono standardowe działania akwizycji nowych usług poprzez zewnętrzne sieci sprzedaży i sprzedawców własnych. Dodaje, że po ocenie rezultatów sprzedaży poprzez własne Call Center w porównaniu do poniesionych kosztów zarząd zadecydował o likwidacji tego działu. Jak czytamy w dokumencie, taki rodzaj sprzedaży „nie zdał rezultatu” i w związku z tym zdecydowano skierować wysiłki zespołu na pozyskanie nowych sieci sprzedażowych i handlowców bezpośrednich.
Warto odnotować, że w drugim trymestrze baza klientów detalicznych skurczyła się do około 41 tys. osób. Władze informują, że taka tendencja to wynik zbyt małej liczby uruchomień nowych klientów, przy stałej migracji międzyoperatorskiej klientów bieżących oraz przymusu „ograniczenia w zarodku problemu złych płatności klientów GSM uruchomionych w końcówce roku 2012 i na początku 2013”. Zarząd zwraca również uwagę na ciągłe konsekwencje braku odpowiednich sprzedawców i to właśnie na budowie bazy sprzedażowej koncentrowane są i będą wysiłki w kolejnym kwartale. Dodatkowo, w trzecim trymestrze Telestrada chce wprowadzić na rynek dwa nowe pakiety usługowe – jeden przeznaczony dla pensjonatów, a drugi dla nowopowstających niewielkich firm.
Grupa kapitałowa obejmuję Telestradę S.A. oraz Infotel Service Sp. z o.o.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2613 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki