Dobra pogoda czasem szkodzi
- Utworzono: czwartek, 21, listopad 2013 13:24
O tym, że Alejasmaochodowa.pl S.A. nie opublikuje raportu za trzeci kwartał w wymaganym terminie wiadomo było od 10 dni. Spółka podała bowiem, że z uwagi na przedłużone prace nad systemem integracji pomiędzy systemem sprzedaży a systemem księgowym jej dokument podsumowujący ten okres zostanie przekazany 20 listopada br. Tak też się stało.
Spółka prezentuje inwestorom zarówno jednostkowe, jak i skonsolidowane dane finansowe. Konsolidacją objęte są również dane East Trade S.A., w której Emitent kontroluje 90 proc. instrumentów.
W poprzednim roku Emitent nie tworzył Grupy, więc porównanie jego skonsolidowanych wyników z tymi sprzed roku nie jest możliwe. Na grupowe wyniki w zdecydowanej mierze wpływa jednak działalność jednostki, toteż to na nie zwrócimy uwagę. W okresie lipca, sierpnia i września Spółka uzyskała obrót w wysokości 517 tys. zł, co oznaczało, że w relacji r/r był to wynik praktycznie o połowę gorszy (chociaż rok wcześniej spory wpływ miała zmiana stanu produktów w kwocie 300 tys. zł). Uzyskane wyniki były jednak porównywalne z tymi sprzed roku. Spółka dość istotnie ograniczyła bowiem koszty usług obcych oraz wynagrodzeń. W konsekwencji zysk na sprzedaży wyniósł 144 tys. zł wobec 172 tys. zł przed rokiem. Obniżone pozostałe koszty operacyjne pomogły z kolei poprawić wynik operacyjny, który wzrósł w relacji r/r z 104 do 115 tys. zł. Koniec końców Alejasamochodowa w trzecim trymestrze zyskała na czysto 70 tys. zł wobec 72 tys. zł zysku rok wcześniej. Taka tendencja to, zdaniem władz, wynik pogorszenia koniunktury na rynku, sezonu urlopowego o raz faktu, iż wyniki sprzed roku były podrasowane jednorazową transakcją w kwocie 300 tys. zł.
Większe zmiany czekają na inwestorów w przypadku danych narastających. Tutaj, podobnie jak w ujęciu kwartalnym, rezultatom znacznie pomogła obniżka kosztów działalności operacyjnej. Na samej sprzedaży Spółka zyskała 415 tys. zł wobec 241 tys. zł poprzednio. Oznaczało to sporą poprawę rentowności na sprzedaży, wzrosła ona bowiem z 11,11 do 21,75 proc. Na kolejnych pozycjach różnice pomiędzy tym rokiem i poprzednim tylko się powiększały. W ujęciu operacyjnym Emitent zyskał 340 tys. zł wobec 26 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej, a zarobek netto w kwocie 226 tys. zł oznaczał sporą poprawę w stosunku do 78 tys. zł straty rok temu.
Firma uzyskała także dodatnie przepływy netto, które to wynikały głównie z 824 tys. zł dodatnich przepływów finansowych (przede wszystkim z emisji akcji).
Trzeci kwartał upłynął dla Alei głównie pod kątem kontynuacji prac rozpoczętych w poprzednich trymestrach – nad systemami B2B (integracja Spółki z dostawcami) oraz systemem integracji Spółki z klientami hurtowymi. Zarząd zwraca uwagę, że analizowany okres to najgorszy czas pod kątem sprzedaży w całym roku. Przeszkodą są dobre warunki pogodowe, które powodują, że w tym okresie notuje się statystycznie najmniej kolizji oraz zmniejszoną liczbę użytkowników samochodów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2678 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki