Grupa Netshops na plusie
- Utworzono: poniedziałek, 25, listopad 2013 09:15
Internetowe Biura Sprzedaży Netshops.pl S.A. publikuje zarówno jednostkowe, jak i skonsolidowane dane finansowe. Te pierwsze inwestorzy poznali już niemal dwa tygodnie temu. Teraz przekazano również wyniki Grupy.
Emitent to dawne Mobini S.A. Zmiana nazwy nastąpiła w maju poprzedniego roku, jako odpowiedź na wdrożenie nowej strategii, która zakładała przede wszystkim rozwój w segmencie e-commerce.
Grupa obejmuje swym zasięgiem samą Spółkę, a także w pełni kontrolowane First Class S.A. (trudni się obsługą podróży biznesowych oraz turystyką kwalifikowaną dla zamożnych klientów) oraz Netshops.pl Sp. z o.o. (zajmuje się prowadzeniem sprzedaży i usługami wirtualnymi). Tylko w okresie trzeciego trymestru skonsolidowane przychody wyniosły 4,43 mln zł, co oznaczało, że w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku była to porównywalna wartość. Poprawiła się za to rentowność na sprzedaży – wzrosła z 1,3 do 7,4 proc., głównie dzięki spadkowi wydatków na usługi obce i wynagrodzenia. Grupa zanotowała 260 tys. zł zysku operacyjnego wobec 26 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej. W ostatecznym rozrachunku grupowy wynik netto wyniósł 109 tys. zł, co można uznać za sporą poprawę, bo okres lipiec – wrzesień 2012 roku zamknął się stratą na poziomie 201 tys. zł.
Zgoła korzystniej, pod kątem wyników, prezentuje się też cały bieżący rok. Pomimo tego, że skonsolidowane obroty wyniosły w tym czasie 14,8 mln zł (wobec 15,44 mln zł przed rokiem) to rezultaty finansowe okazały się istotnie lepsze. M.in. zamiast 875 tys. zł straty na sprzedaży teraz w rachunku widniało 1,1 mln zł zysku. Skonsolidowany wynik operacyjny wzrósł z -1 mln zł do 939 tys. zł, a na poziomie netto Grupa zarobiła 380 tys. zł wobec 1,93 mln zł po dziewięciu miesiącach 2012 roku.
Wzrósł stan zapasów (z 76 tys. do 2,9 mln zł), spadł za to poziom należności krótkoterminowych (z 10,9 do 7,2 mln zł). Jednocześnie na uwagę zasługuje spora zniżka zobowiązań o krótkoterminowym charakterze, które stopniały z 18,7 do 13,2 mln zł.
W analizowanym okresie First Class S.A. realizowała prace nad nową witryną internetową. Jej zamiarem jest bowiem wykorzystanie posiadanego know-how także w dziedzinie obsługi klienta indywidualnego przez Internet. Jak czytamy w dokumencie, platforma sprzedaży internetowej miałaby zostać uruchomiona jeszcze w pierwszym trymestrze przyszłego roku. Podmiot ten realizował również umowy, jakie podpisano z poszczególnymi jednostkami administracji państwowej. Chodziło o niemałą kwotę (ponad 70 mln zł brutto). Ich przedmiotem jest sprzedaż biletów lotniczych na połączenia zagraniczne oraz krajowe przewozy pasażerskie wraz z ubezpieczeniem podróżnych i bagażu, dla pracowników 50 jednostek, w okresie do końca przyszłego roku. Rozwijano również dział „Incentive Travel”, który w czwartym kwartale ma organizować wyjazdy dla klientów korporacyjnych między innymi do Anglii, Hiszpanii, Włoch i Chin, a także „imprezy w kraju”.
Pod koniec trzeciego kwartału zmieniono również siedzibę. Jak tłumaczy zarząd, takie działanie miało na celu zmniejszenie dystansu i uzyskanie efektu synergii z poszczególnymi spółkami z grupy MNI. Co więcej, w przyszłości ma to ułatwić kontakty i przeprowadzanie wspólnych akcji z zakresu windykacji, call center czy innych.
Głównym posiadaczem akcji Emitenta jest notowany na rynku głównym Hyperion S.A., która kontroluje 43,12 proc. głosów na WZA. Agata Piechocka posiada 14,02 proc. instrumentów, a Maroso Consultancy Ltd. ma 13 proc. walorów. Wśród istotnych inwestorów znajdują się również Top Consulting S.A., MNI S.A. oraz First Class S.A. W ich posiadaniu znajduje się odpowiednio 6,26, 5,28 oraz 5,28 proc. proc. papierów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2855 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki