Powtarzalne przychody Analiz Online
- Utworzono: piątek, 07, luty 2014 10:23
Analizy Online S.A. zamknęły czwarty kwartał minionego roku z zyskiem netto na wszystkich poziomach działalności. Zyskowny okazał się zresztą cały 2013 rok.
Działalność Analiz Online S.A. polega na udostępnianiu danych dla instytucji rynku kapitałowego i związanych z nimi przedsiębiorstw. W przeciągu czterech kwartałów minionego roku Spółka zrealizowała przychody na poziomie 5,15 mln zł z czego 1,36 mln przypadło na sam ostatni trymestr. Emitent na samej sprzedaży zarobił 1,44 mln zł (404 tys. zł w czwartym kwartale), a na działalności operacyjnej wykazał już 1,45 mln zł zysku (w okresie październik – grudzień było to 467 tys. zł). Zysk netto zrealizowany po dwunastu miesiącach poprzedniego roku sięgnął z kolei 1,2 mln zł. Kluczowym segmentem, jaki generował przychody Analiz był serwis i dostawa danych, a także narzędzia wsparcia sprzedaży.
Zarówno rezultaty z samego czwartego kwartału, jak i te widniejące w ujęciu narastającym prezentują się lepiej niż rok wcześniej. Dla porównania, w przeciągu dwunastu miesięcy 2012 roku Spółka miała 4,5 mln zł przychodów, 1,16 mln zł zysku operacyjnego i 1 mln zł czystego profitu.
Dobrym znakiem jest to, że rentowności Analiz Online okazały się wyższe. Po czterech kwartałach minionego roku rentowność sprzedaży wzrosła z 25,56 do 27,91 proc., a operacyjna z 25,8 do 28,14 proc. Warto jednak jednocześnie zauważyć, że ponad dwukrotnie wyższy okazał się wskaźnik ogólnego zadłużenia, który wyniósł 11,76 proc. wobec 5,41 proc. przed rokiem.
Na koniec grudnia 2013 roku Emitent miał 1,52 mln zł środków pieniężnych, czyli około połowę mniej niż rok wcześniej. Wzrosły zarówno zobowiązania, jak i należności krótkoterminowe. Te pierwsze ze 188 do 253 tys. zł, a drugie ze 168 do 288 tys. zł.
Zdaniem zarządu, lepsze wyniki to przede wszystkim pochodna realizacji założonej strategii. Spółka rozwijała swój biznes w oparciu o te produkty i usługi, które cechowały się powtarzalnością przychodów. Firma wkroczyła na rynek czeski, gdzie we wrześniu rozpoczęto publikację raportów analitycznych w tamtejszym języku, a także podpisano umowy z dziewięcioma partnerami medialnymi. Coraz lepiej radzi sobie serwis internetowy Spółki, który wygenerował dodatkowe dochody z reklam, co jest efektem działań promocyjnych i poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.
W akcjonariacie Spółki nadal dominuje jej prezes – Tomasz Publicewicz, który kontroluje 43,32 proc. akcji Spółki. Do WIPOL Sp. z o.o. należy 21,57 proc. papierów, a do Grzegorza Raupuk i Marka Bednarskiego odpowiednio 17,31 i 6,78 proc. instrumentów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
8985 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki