Przejęcie kluczowym wydarzeniem
- Utworzono: piątek, 04, kwiecień 2014 06:04
Warta 600 tys. zł transakcja, dzięki której Robinson Europe stał się jedynym akcjonariuszem spółki Outdoorzy S.A., była zdaniem zarządu Spółki głównym wydarzeniem roku obrotowego 2012/2013.
Spółka informuje w raporcie, że dzięki tej transakcji Robinson mógł poszerzyć swą ofertę handlową, wejść na rynek handlu internetowego i rozpocząć realizację strategii, która polega na budowie grupy spółek z pokrewnych branż związanych z szeroko rozumianą turystyką, sportem i rekreacją. Dla samego podmiotu zależnego, czyli firmy Outdoorzy S.A., głównym wydarzeniem była oczywiście zmiana właścicielska. Dzięki niej możliwa była szybsza realizacja działań, które ukierunkowane były na utworzenie nowej oferty produktów i zwiększenie skali działalności.
Jak czytamy w dokumencie, w analizowanym okresie Grupa skupiała się również na poszukiwaniu partnerów, z którymi mogłaby realizować dalszy rozwój.
Co mówią liczby? Na początek wskażmy, że Spółka konsoliduje swe wyniki dopiero od maja 2013 roku. Dane porównawcze obejmują zatem rezultaty samej jednostki w poprzednim roku obrotowym. Okres od 1 listopada do 31 października zakończył się dla Grupy uzyskaniem kwoty 12,13 mln zł przychodów wobec 12,7 mln zł poprzednio. Z uwagi na to, że koszty operacyjne były nieco wyższe, to na poziomie sprzedaży wykazano 60 tys. zł straty w porównaniu do 828 tys. zł zysku dwanaście miesięcy wcześniej. Na poziomie operacyjnym skonsolidowana strata sięgnęła 149 tys. zł (EBITDA wyniosła 21 tys. zł) wobec 604 tys. zł zysku poprzednio. W ujęciu netto wynik również był słabszy. O ile rok wcześniej (należy pamiętać, że dane porównawcze obejmują rezultaty samej jednostki) na tej pozycji widniało 102 tys. zł zysku, o tyle teraz było to 505 tys. zł straty.
Zarząd komentuje jednak, że na tle innych firm outdoorowych, które odnotowały duże spadki obrotów, wyniki Grupy są zadowalające. Dodaje on, że wynikom szkodziła przede wszystkim krótka zima, brak warunków narciarskich i niepewna pogoda w górach. Czynniki te spowodowały bowiem, że sprzedaż w sklepach o sportowo – turystycznym profilu nie była tak wysoka.
W tym roku Robinson Europe dalej zamierza kontynuować strategię rozbudowy swej grupy kapitałowej. Celem strategicznym dla Grupy ma być osiągnięcie na polskim rynku, jak i obszarze Unii Europejskiej „wysokiej i stabilnej pozycji solidnego partnera handlowego oferującego szeroką gamę produktów”. Jednostka dominująca nadal ma kontynuować działalność w zakresie handlu towarami wędkarskimi, sportowymi i outdoorowymi. Co więcej, zarząd wciąż zamierza sponsorować kadrę narodową w wyczynowym wędkarskie spławikowym.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2749 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki