IMS S.A. – udany I kwartał 2012 roku
- Utworzono: wtorek, 15, maj 2012 12:37
Notowana na NewConnect spółka Internet Media Services (IMS) opublikowała wyniki za I kwartał 2012 roku.
Przychody netto ze sprzedaży Grupy IMS za I kwartał br. wyniosły około 6,4 mln PLN, EBIDTA natomiast 1,6 mln PLN.
Grupa IMS w pierwszym kwartale 2012 roku wypracowała skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży na poziomie 6,4 mln PLN, co stanowi wzrost o 25% w stosunku do porównywalnego okresu 2011 roku. EBITDA natomiast wyniosła 1,6 mln PLN i była wyższa o 673 tys. PLN niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o około 73%. Amortyzacja wyniosła 847 tys. PLN i wzrosła rok do roku o ponad 36%, zarówno wysokość jak i zmiana amortyzacji świadczy o dużym rozwoju Grupy IMS szczególnie w zakresie usług video w galeriach handlowych, stąd EBITDA jest ważnym elementem oceny Spółki.
- Sukcesywnie zwiększamy liczbę obsługiwanych Klientów w każdym z segmentów naszej działalności. Na koniec pierwszego kwartału br. zwiększyliśmy ilość obsługiwanych obiektów z zakresu audio i video oraz aromamarketingu o 24% w stosunku do I kwartału roku ubiegłego. Pierwszy kwartał tego roku zakończyliśmy posiadając 5,3 tys. podpisanych długoterminowych kontraktów z naszymi kontrahentami – mówi Michał Kornacki, Prezes Zarządu IMS S.A.
Zysk ze sprzedaży Grupy IMS wyniósł 758 tys. PLN i był wyższy o ponad 162% w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. W segmencie sprzedaży usług abonamentowych audio i video nastąpił wzrost o 26%, w segmencie usług Digital Signage o 38%, natomiast w segmencie sprzedaży aromamarketingu o 29%.
- W kolejnych kwartałach planujemy zwiększenie liczby obsługiwanych obiektów, tym samym osiągając wzrost wpływów ze stałych usług abonamentowych. Stawiamy na dynamiczny rozwój naszych usług, zwłaszcza w zakresie Digital Signage oraz systemów lokalizator. Planujemy instalację interaktywnych standów w 12 galeriach handlowych na terenie całego kraju - dodaje Michał Kornacki, Prezes IMS S.A.
Zarząd IMS S.A. podtrzymuję realizację prognoz na 2012 rok opublikowanych w lutym br. roku, które zakładają osiągnięcie przychodów netto ze sprzedaży na poziomie 29,8 mln PLN, a EBITDĘ w wysokości 6,7 mln PLN. Roczne sprawozdanie finansowe Grupy IMS zostanie opublikowane 22 maja 2012 roku
O Internet Media Services S.A.
Grupa IMS dostarcza usługi, które mają na celu wpłynięcie na atrakcyjność miejsc sprzedaży, jak również wzrost sprzedaży promowanego asortymentu. Działania Grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego:
- audiomarketingu - przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych,
- videomarketingu - produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych,
- aromamarketingu - dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych.
Powyższe dziedziny stanowią podstawowy trzon marketingu sensorycznego, który jest działaniem polegającym na dobraniu odpowiednich bodźców dźwiękowych, wizualnych i zapachowych w celu wywołania oczekiwanych reakcji u klientów.
Grupa obsługuje ponad 5 300 punktów handlowych, w tym większość istniejących w Polsce galerii handlowych i sieci sprzedaży wielko-powierzchniowych.
Emitent tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzą 2 podmioty bezpośrednio zależne, zlokalizowane w Polsce.
Źródło: Profescapital
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2750 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki