• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Konsekwentny wzrost przychodów Aiton Caldwell

Aiton Caldwell SA, lider hostowanych usług telekomunikacyjnych (SaaS) dla polskiego sektora MSP, opublikował wyniki finansowe za I kw. 2012 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 3 mln zł, wzrastając tym samym o 35 proc. wobec roku wcześniejszego. Zarząd podtrzymuje zapowiedź realizacji prognoz finansowych.

WYNIKI FINANSOWE

W I kwartale 2012 r. przychody ze sprzedaży wzrosły do poziomu 2,996 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku osiągnęły poziom 2,216 mln zł.

„Znaczący wzrost przychodów spowodowany jest zwiększeniem wolumenu sprzedaży usług dla marki FreecoNet, zwiększeniem przychodów z rozliczeń międzyoperatorskich oraz wpływów osiągniętych z nowych linii biznesowych Vanberg Systems i Smarto. Z początkiem roku wprowadziliśmy zmianę sposobu rozpoznawania przychodów umów pakietowych dla nowych marek. Pozwoliło nam to na lepsze odwzorowanie uzyskanych korzyści ekonomicznych ze sprzedaży w ramach ofert wiązanych” – informuje Jan Wyrwiński, prezes Aiton Caldwell SA.

Spółka zanotowała zysk ze sprzedaży w wysokości 179 tys. zł (spadek o 14 proc.).

„Na nieznaczny spadek wyniku netto wpływ miał wzrost kosztów z działalności operacyjnej. W pierwszym kwartale bieżącego roku, ponieśliśmy znaczące wydatki z tytułu prac związanych z analizą rynków zagranicznych, budową kanałów sieci sprzedaży, jak również dalszym rozwojem oferty Vanberg Systems oraz Smarto.” – dodaje Jan Wyrwiński.  

Wynik z działalności operacyjnej został wypracowany na poziomie 232 tys. zł (wzrost o 8 proc.), natomiast zysk netto – 237 tys. zł (wzrost o 27 proc.). Wartość EBITDA z uwzględnieniem amortyzacji, wzrastając o 17 proc., wyniosła 635 tys. zł.

Spółka w ramach Dokumentu Informacyjnego opublikowała prognozę wyników finansowych na 2012 rok. Według szacunków na koniec roku Aiton Caldwell SA zanotuje przychody ze sprzedaży na poziomie 16 mln zł. Z kolei EBITDA wyniesie 2,4 mln zł, a zysk netto – 400 tys. zł.

„Oceniam uzyskane wyniki finansowe za okres I kwartału 2012 roku za poprawne. Podtrzymujemy zadeklarowane w Dokumencie Informacyjnym prognozy finansowe na bieżący rok.” – dodaje Jan Wyrwiński.

STRATEGIA I PLANY INWESTYCYJNE

W minionym kwartale Spółka koncentrowała swoje wysiłki w obszarze powiększania sieci dystrybucji swoich produktów, przede wszystkim poprzez budowę sieci sprzedaży bezpośredniej. Zgodnie z prognozami marki Vanberg Systems i Smarto w ciągu najbliższych 2 lat mają osiągnąć znaczący udział w przychodach Spółki. Zarząd szacuje, iż do końca 2012 roku przychody ze sprzedaży obu marek mogą wzrosnąć do 20% całkowitych przychodów ze sprzedaży produktów Aiton Caldwell SA.

W ubiegłym roku Spółka nawiązała wstępne kontakty biznesowe w Rumunii, Stanach Zjednoczonych i na Ukrainie. Do końca 2012 roku Aiton Caldwell S.A. planuje rozpocząć formalną współpracę z partnerami na jednym lub dwóch rynkach zagranicznych. Do kręgu zainteresowań Aiton Caldwell S.A. dołączył również rynek węgierski. W perspektywie najbliższych 2-3 lat prowadzona polityka zagraniczna ma przyczynić się do zajęcia przez Spółkę pozycji czołowego dostawcy usług teleinformatycznych w technologii SaaS w regionie Europy Środkowej.

Aiton Caldwell SA to lider polskiego rynku hostowanych usług telekomunikacyjnych dla małych i średnich przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych. Głównym obszarem działania Grupy jest świadczenie usług SaaS (Software as a Service) opartych na zdalnym udostępnianiu oprogramowania poprzez sieć internet, które można integrować z dowolnym systemem telekomunikacyjnym IP oraz z systemami tradycyjnymi.

Aiton Caldwell SA oferuje swoje rozwiązania za pośrednictwem trzech linii biznesowych: Vanberg Systems (zaawansowany i kompleksowy system telekomunikacyjny dla firm), FreecoNet (platforma telekomunikacyjna oferująca darmowe rozmowy wewnątrz sieci, dedykowana klientom indywidualnym oraz firmom z segmentu SOHO) oraz Smarto (usługa telekomunikacyjna dedykowana mikroprzedsiębiorstwom i startupom).

 

Źródło: Core PR

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Gorące tematy

Cloud Technologies ...
Cloud Technologies przejdzie na główny ...
Scope Fluidics wdraża ...
Scope Fluidics podpisała list intencyjny o ...
JR Holding angażuje się ...
Rozwijane od kilku lat przez Kubę ...
Big Cheese Studio ma ...
Big Cheese Studio podpisała z Microsoftem ...
Auxilia S.A. terminowo ...
Auxilia S.A. dokonała terminowego wykupu ...
DRAGO entertainment ...
DRAGO entertainment kontynuuje działania ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.