IMS S.A. – rekordowa wartość EBITDA w 2011 roku
- Utworzono: środa, 23, maj 2012 07:53
Internet Media Services S.A. - lider polskiego rynku Marketingu Sensorycznego, odnotował rekordową w historii spółki wartość EBITDA na poziomie 6,2 mln PLN. EBITDA rok do roku zwiększyła się aż o 5,5 mln PLN, co stanowi wzrost o ponad 770% w porównaniu z analogiczny okresem 2010 roku.
W 2011 roku Grupa IMS osiągnęła skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży na poziomie 24,7 mln PLN, co stanowi wzrost o 13% w stosunku do porównywalnego okresu 2010 roku. W segmencie sprzedaży usług abonamentowych audio i video nastąpił wzrost o 23%, w segmencie usług Digital Signage o 51%, natomiast w segmencie sprzedaży aromamarketingu o 121%.
- Od początku działalności Spółki rozwinęliśmy w najszerszym zakresie w Polsce usługi audio, video i aromamarketingu w miejscach sprzedaży. Nasze systemy dostępne są w każdym istotnym miejscu w Polsce, a oprócz ciągłego rozwoju sieci klientów wciąż wprowadzamy nowe produkty i rozwiązania dla obecnych klientów. Na koniec 2011 roku zwiększyliśmy liczbę obsługiwanych punktów handlowych z zakresu audio i video, Digital Signage oraz aromamarketingu z 4.132 na 5.061 co stanowi wzrost o 22% w stosunku do 2010 roku - mówi Michał Kornacki, Prezes Zarządu IMS S.A.
Zysk ze sprzedaży Grupy IMS wyniósł około 2,9 mln PLN i był wyższy o około 3.325% w porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku. Natomiast EBITDA wyniosła 5,5 mln PLN i była wyższa o 3,7 mln PLN niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi prawie 200% wzrost.
- Inwestorzy oceniając naszą Firmę powinni brać pod uwagę EBITDA. Cały czas prowadzimy intensywny program inwestycyjny, związany z rozwojem wszystkich usług znajdujących się w naszej ofercie, szczególnie usług Digital Signage. Z naszą usługą wchodzimy do coraz większej liczby galerii, niestety przekłada się to na wzrost amortyzacji, ale widzimy już silne efekty naszych inwestycji, głównie we wzroście sprzedaży usług Digital Signage oraz rentowności naszej Spółki. Już teraz osiągamy większą od zakładanej rentowność, co widać po realizacji prognoz za 2011 rok, gdzie przekroczyliśmy prognozowane wyniki finansowe - dodaje Michał Kornacki, Prezes IMS S.A.
W kolejnych kwartałach Spółka planuje zwiększenie liczby obsługiwanych obiektów, tym samym osiągając wzrost wpływów ze stałych usług abonamentowych. Stawia na dynamiczny rozwój usług, szczególnie z zakresu Digital Signage, aromamarketingu oraz Systemów Lokalizator. W planach na 2012 jest instalacja interaktywnych standów w kolejnych galeriach handlowych na terenie całego kraju.
O Internet Media Services S.A.
Grupa IMS dostarcza usługi, które mają na celu wpłynięcie na atrakcyjność miejsc sprzedaży, jak również wzrost sprzedaży promowanego asortymentu. Działania Grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego:
- audiomarketingu - przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych,
- videomarketingu - produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych,
- aromamarketingu - dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych.
Powyższe dziedziny stanowią podstawowy trzon marketingu sensorycznego, który jest działaniem polegającym na dobraniu odpowiednich bodźców dźwiękowych, wizualnych i zapachowych w celu wywołania oczekiwanych reakcji u klientów.
Grupa obsługuje ponad 5 300 punktów handlowych, w tym większość istniejących w Polsce galerii handlowych i sieci sprzedaży wielko-powierzchniowych.
Emitent tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzą 2 podmioty bezpośrednio zależne, zlokalizowane w Polsce.
Źródło: Profescapital
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2791 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki