ALDA S.A. w 2011 roku zwiększyła blisko 17-krotnie zysk netto
- Utworzono: czwartek, 31, maj 2012 14:20
W 2011 roku ALDA S.A. – notowany na NewConnect producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego, zanotował 10,02 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 236 tys. zł zysku netto. W porównaniu do 2010 roku, oznacza to wzrost o odpowiednio 36,14 oraz 1586 procent.
Szczególnie istotny wzrost zamówień zanotowano w ostatnim kwartale 2011 roku. W tym okresie zrealizowano zwiększoną ilość zleceń na stojaki choinkowe. Pozyskano także zamówienia na kosze z funkcją popielnicy z nadrukiem reklamowym, wykonanym technologią opracowaną przez Spółkę – Alda-term. Dodatkowo zrealizowano zlecenie na pełną gamę żaroodpornych naczyń szklanych z podgrzewaczem.
„W ubiegłym roku do sprzedaży wprowadziliśmy pełną gamę żaroodpornych naczyń szklanych z podgrzewaczem oraz nowe modele czajników z gwizdkiem. Do tego, opracowaliśmy autorską metodę trwałego oraz estetycznego nanoszenia logotypów na produkowane wyroby. Od momentu wdrożenia tej technologii nastąpił wzrost zamówień na produkty z grupy koszy na śmieci.” – mówi Marek Fryc, prezes zarządu ALDA S.A.
W 2011 roku Spółka opracowała cztery nowe typy produktów z grupy koszy na śmieci. Ich sprzedaż rozpoczęła się w 2012 roku.
„Aktualnie skupiamy się na pracach związanych z wdrożeniem do produkcji kosza pedałowego, posiadającego wkład metalowy. Będzie to produkt przeznaczony w głównej mierze dla najbardziej wymagających klientów z branży HoReCa.” – mówi Marek Fryc.
WIĘKSZY UDZIAŁ EKSPORTU
ALDA SA stale zdobywa nowe rynki zagraniczne. Niedawno Spółka informowała o dużym zleceniu na czajniki z gwizdkiem. Zamówienie złożył Kontrahent z Egiptu. Spółka planuje zwiększyć udział sprzedaży eksportowej w strukturze przychodów z ok. 12 w 2011 r. do ok. 20 proc. jeszcze w 2012 roku.
„Chcielibyśmy wejść z naszymi produktami na rynek Europy Wschodniej zwłaszcza Ukrainy i Rosji, a także potwierdzić swoją obecność na rynkach Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu kolejnymi kontraktami. Realizacja tych planów zależy także od zwiększenia mocy produkcyjnych Spółki. Przymierzamy się do zakupu gruntu inwestycyjnego, dzięki któremu moglibyśmy rozbudować hale magazynowo-produkcyjne. Umożliwiłoby to realizację niektórych zleceń na bieżąco. Wszystko rozstrzygnie się w najbliższych miesiącach.” – dodaje Marek Fryc.
ALDA S.A. to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe, specjalizujące się w produkcji i sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego. Spółka posiada ugruntowaną pozycję na rynku małego AGD (czajniki, naczynia żaroodporne, chlebaki, pokrywy i gałki, kosze, koszopopielnice, wieszaki). Marka ALDA istnieje na polskim rynku od 1978 r.
Oferta firmy skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych (gospodarstwa domowe), jak i masowych (hotele, lokale gastronomiczne).
Odbiorcami produktów ALDA S.A. są głównie dystrybutorzy produktów gospodarstwa domowego, hurtownie AGD, a także firmy z sektora HORECA i przedsiębiorstwa zaopatrujące ten sektor.
Spółka generuje większość swoich przychodów na terenie Polski (ok. 90 proc.), pozostała część pochodzi ze sprzedaży eksportowej.
ALDA S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect 27.12.2011 r. Debiut poprzedziła prywatna emisja akcji serii C o wartości 0,55 mln zł. Środki z niej pozyskane zostały przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego w celu sfinansowania wzrostu sprzedaży i rozwoju kanałów dystrybucji oraz w inwestycje we własną infrastrukturę techniczną.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2680 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki