50proc. wzrost sprzedaży win Teliani
- Utworzono: poniedziałek, 11, czerwiec 2012 14:45
Spółka Teliani Valley S.A. podzieliła się z inwestorami wynikami za 2011 rok.
Ubiegły rok charakteryzował się przede wszystkim większymi przychodami ze sprzedaży. Ich wartość na koniec analizowanego okresu wyniosła 2,815mln zł, co wobec 616tys. w 2010r. oznacza ponad 4-krotny wzrost. Na uwagę zwraca również 174tys. zł dotacji otrzymanej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 – 2013. które występują w pozostałych przychodach operacyjnych. Pomimo faktu, iż Spółka poniosła stratę na sprzedaży, na którą wpływ miały przede wszystkim wysokie koszty zużycia materiałów i energii oraz koszt usług obcych, to ostatecznie zakończyła rok z lepszym wynikiem niż w roku poprzednim i wypracowała zysk netto na poziomie 72,1tys. zł.
Systematycznie poszerzane grono klientów oraz akcje promocyjne znalazły zdaniem Prezesa Zarządu odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży - sprzedaż win Teliani wzrosła o ponad 50proc. Zwrócił on jednak uwagę na fakt, iż 2011 rok wcale nie był łatwym okresem. Duża zmienność na rynkach finansowych, grecki kryzys i obawy związane z przyszłością Strefy Euro były odczuwalne przez Emitenta przede wszystkim z punktu widzenia kursów walutowych. W nowy rok Spółka wchodzi mocniejsza o nowych kontrahentów i nowe pomysły. Na 2012 rok planowane jest przede wszystkim utrzymanie podobnego jak w 2011 roku tempa sprzedaży. Oprócz rozwoju bazy klientów zakładany jest dodatkowo rozwój grupy przedstawicieli handlowych.
Spółka Teliani Valley S.A. w ramach swojej działalności zajmuje się importem i sprzedażą na terenie Polski wina gruzińskiego sygnowanego marką Teliani Valley.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2711 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki